Nya FAQs
Re: Nya FAQs
Är det inte ganska självklart från svaret att man kan ta tre enkelvapen på sin suit att man då även kan ta två stycken enkla?
Q: Do units deploying via the Deathwing Assault special rule count
toward the limit of units you are allowed to keep in Reserves at the
start of a battle? (p44)
A: Yes.
.... Hejdå min kära Deathwing armé
start of a battle? (p44)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
- speedfreek
Nya FAQs
Kanske det, men frågan om ifall man får ta tre av samma är helt irrelevant och har aldrig ställts och kommer aldrig behöva ställas.
Nya FAQs
Så har det varit hela tiden. Ingen förändring där Felix.daskad skrev:Q: Do units deploying via the Deathwing Assault special rule count
start of a battle? (p44)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Så har det inte alls varit hela tiden. På de turneringar jag kört deathwing på har det varit sagt att de inte räknades då man bestämde det innan deployment och de var tvugna att deep strika om man valde det
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
"Q: If a base of models with the Swarms special rule suffers a Wound from a Blast, Large Blast or Template weapon that would cause it to suffer Instant Death, does the fact that Wound is doubled to two Wounds mean that two bases should be removed instead of one? (p43)
A: No"
Trevligt för scaraber och andra swarms!
A: No"
Trevligt för scaraber och andra swarms!
Nya FAQs
Finns ingenting i codexet som säger att det går runt regelbokens 50% regel om reserver. GW vill inte ha null deployment arméer längre. Längtar bara efter att drop pods ändras så man inte kan spela 9 drop pod listor och skita i att deploya.daskad skrev:Så har det inte alls varit hela tiden. På de turneringar jag kört deathwing på har det varit sagt att de inte räknades då man bestämde det innan deployment och de var tvugna att deep strika om man valde det
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Fast jag tror faktiskt att de har spelats som att de inte räknas av många (med motiveringen att de inte är i reserv).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Och DW sergeanten kan visst inte byta ut sina vapen längre.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den