Om du inte har några Falcons som är Falcons i listan så är det OK.Alexander_Elmgren skrev:Ja det är den ju. 2cm längre är wave serpenten än en falcon. Hur ställer sig arrangörerna sig till detta? Go eller nogo? Det är ju så gott som lika långt i mitt tycke. =)
Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Sv: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd
Jag är inte arrangör, men tycker inte att det är ok. Har man bara bytt ut ett enda vapen som konvertering är den på tok för lik en Falcon för att vara en WS.Alexander_Elmgren skrev:Ja det är den ju. 2cm längre är wave serpenten än en falcon. Hur ställer sig arrangörerna sig till detta? Go eller nogo? Det är ju så gott som lika långt i mitt tycke. =)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Då är vi tillbaka i den gamla klassiska diskussionen om huruvida man måste spela med de senaste modellerna. Det fanns en tid då det inte fanns en modell till WS och alla som ville ha den körde med en konverterad Falcon.... och det enda folk i regel gjorde var att bygga om tornet.
Han får väl helt enkelt vara lite generös och lägga på två centimeter när det behövs.
Han får väl helt enkelt vara lite generös och lägga på två centimeter när det behövs.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Fast det är knappast en ursäkt om man har två av de nya modellernaYabob skrev:Då är vi tillbaka i den gamla klassiska diskussionen om huruvida man måste spela med de senaste modellerna. Det fanns en tid då det inte fanns en modell till WS och alla som ville ha den körde med en konverterad Falcon.... och det enda folk i regel gjorde var att bygga om tornet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd
Alltså, om man konverterade en Falcon först och sedan köpte två nya wave serpents när de släpptes tycker jag det känns rätt lugnt. Så länge det är tydligt att det är 3 likadana fordon. Sedan får han vara generös med range på olika vapen som skjuter mot den.DHettNeck skrev:Fast det är knappast en ursäkt om man har två av de nya modellernaYabob skrev:Då är vi tillbaka i den gamla klassiska diskussionen om huruvida man måste spela med de senaste modellerna. Det fanns en tid då det inte fanns en modell till WS och alla som ville ha den körde med en konverterad Falcon.... och det enda folk i regel gjorde var att bygga om tornet.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det är väl inte så svårt att låna ihop en waveserpent nånstans ifrån, ser inte problemet...
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
twitter: xdanskx
Skickade in listan tidigare idag, såg dock i en annan tråd att där hade Kroot rifles räknats in i pulse weapons för komp. Tycker inte det framgår av reglerna men om så är fallet skulle jag vilja byta ut mina 4 gun drones mot shield drones.
Sv: Lincon 2013 - 40K turnering - Frågetråd
Det kan vi ordna, vad är ditt fullständiga namn så justerar vi din lista?Jehenna skrev:Skickade in listan tidigare idag, såg dock i en annan tråd att där hade Kroot rifles räknats in i pulse weapons för komp. Tycker inte det framgår av reglerna men om så är fallet skulle jag vilja byta ut mina 4 gun drones mot shield drones.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Skickade in min lista men märkte att jag är bra på att glömma saker:
Coteaz är warlord, han använder rulebook powers
Min inquisitor har hammerhand
min dreadnought har 2 autocannons
Max Persson
Coteaz är warlord, han använder rulebook powers
Min inquisitor har hammerhand
min dreadnought har 2 autocannons
Max Persson
-