LinCon 2013 - 40k turnering - Listkontroll

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Flogger

LinCon 2013 - 40k turnering - Listkontroll

Inlägg av Flogger »

Poet skrev:Jo.. Nids å tau e ju okompade typ.. Tycker dock att GK och necron listorna på 0 komp e sär hårda.. Coteaz borde kompa -1 om man har mer än 2 hencemen enheter.. Mongo me 5 scoring i bilar för typ 350p..
Du kan få möta mina okompad Nids så ska du se på skillnad ;)

Som PapaD sa, Coteaz kompar 1 oavsett om du har henchmen eller inte. Sedan räknas fordonen för de där enheterna till kompen.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gonka Koff

Re: LinCon 2013 - 40k turnering - Listkontroll

Inlägg av Gonka Koff »

Mjäh, nidsen kan knappast klaga va? ;).

Jag är annars helt paralyserat vettskrämd för Tau och DE-listorna. Nidsen behöver jag inte vara rädd för, jag vet att jag inte har en suck hursomhellst ...och att Hyll-Anders kommer undan på komp noll med den där löjligt läskiga RW-listan är en styggelse!!

Fan, det är eländigt att vara Näckrån! Får nog ta med mig en plunta och smygsupa mig lugn mellan förlusterna.

Nja, riktigt så illa kanske det inte är, men jag måste säga att jag är imponerad av hur mycket hårda listor folk har knåpat ihop. -Vart fan har alla klantarslen tagit vägen?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Gonka Koff skrev:Mjäh, nidsen kan knappast klaga va? ;).

Jag är annars helt paralyserat vettskrämd för Tau och DE-listorna. Nidsen behöver jag inte vara rädd för, jag vet att jag inte har en suck hursomhellst ...och att Hyll-Anders kommer undan på komp noll med den där löjligt läskiga RW-listan är en styggelse!!

Fan, det är eländigt att vara Näckrån! Får nog ta med mig en plunta och smygsupa mig lugn mellan förlusterna.

Nja, riktigt så illa kanske det inte är, men jag måste säga att jag är imponerad av hur mycket hårda listor folk har knåpat ihop. -Vart fan har alla klantarslen tagit vägen?
kan ju ha nått att göra med att LBK-mallen är ju extremt obalanserad hur hårt den kompar arméer...

daskad

Inlägg av daskad »

Gonka Koff skrev: Får nog ta med mig en plunta och smygsupa mig lugn mellan förlusterna.
Varför smygsupa? Det är väl inte alkoholfritt eller? ^^
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Det är ett konvent i Sveroks regim på ett skolområde, tror det är rätt tydligt att det är alkoholförbud. Har sett många vid flera tillfällen respektlöst ignorera detta och smuggla in alkoholhaltiga drycker iaf vilket jag hoppas slippa se den här gången.

daskad

Inlägg av daskad »

Whaaaaaat det är ju ett universitet inte en lågstadieskola :-/ Det är ju flaktorsdagen på torsdag, får helt enkelt spela sista matchen fort så jag får åtminstone 2,5-3h att ta flaket ^^
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Varulv

Inlägg av Varulv »

David Dahléns Space Marines verkar ha lite många gubbar i varje Razorback, eller har det ändrats märkvärt sedan min Black Templarscodex kom ut?
Senast redigerad av 1 Varulv, redigerad totalt 7 gånger.

daskad

Inlägg av daskad »

Man kan ha 6 gubbar, men de måste inte sitta i sina razorbacks. De kan även combat squadda och ha hälften i den.
Felix "Daskad" Thuresson

Varulv

Inlägg av Varulv »

daskad skrev:Man kan ha 6 gubbar, men de måste inte sitta i sina razorbacks. De kan även combat squadda och ha hälften i den.
Jaha, då var det inget.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

kombat skrev: kan ju ha nått att göra med att LBK-mallen är ju extremt obalanserad hur hårt den kompar arméer...
Det håller jag faktiskt inte med om, jag tycker att mallen gör ett förvånansvärt bra jobb med att jämna ut oddsen mellan arméerna. Det är en massa coola builds som blir spelbara på grund av de restriktioner som finns. Mallen är såklart obalanserad, precis som alla mallar, men resultatet overall blir ett mycket mer balanserat startfält än utan.... Tycker jag då alltså ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar