Captains Corner
Re: 4000p Tyranids
Gillar säcken! Ser nästan ut som någon spottat på den... 
-
Claimh_Solais
FY fan va äckligt !
sjukt bra jobbat ser vidrigt ut och det är toppen !
är det superlim du använt för att göra det så ?
frigobben skrev:Gillar säcken! Ser nästan ut som någon spottat på den...
Tack! Nej Karlsons Klister, av en ren slump! Jag klistrade ihop en annan grej här hemma och såg hur det fick små bubblor när det torkade. Var tvungen att prova på mina Tyranider!Claimh_Solais skrev:FY fan va äckligt !
Projekt 4000p Tyranider 2013
Tervigon / Tyrannofex
Sakta men säkert så. Har fixat klart Rupture Cannon, båda huvudena och Äggsäcken idag.
Kvar är då Scything talons, Acid Spray vapnet och sedan själva kroppen. Crushing Claws skippar jag på denna, jag tycker inte en Tervigon ska pimpas för närstrid, det finns det andra monster som behöver de poängen bättre.
Jag har använt Karlsons Klister och sedan lite lila wash här och där kring de nykläckta för att få klisterslemmet att smälta in med det skulpterade slemmet på själva modellen där under.
Jag känner mig nöjd med äggsäckens och de nykläcktas nya utseende.
Väldigt Tyranidigt, ingen annan ras är slemmig.
Äggsäck färdig, Tervigonkropp WIP

Fått en massa grus i målarmaskinen i form av jobb, familj och annat men till slut så:
Blev klar igår med min magnetiserade Tervigon / Tyrannofex!
Tervigon

som Tyrannofex med Rupturecannon

som Tyrannofex med Acid Spray

Ska se om jag hinner få ihop ett familjefoto ikväll, för nu är jag totalt förbi 2500 poäng!
Fått en massa grus i målarmaskinen i form av jobb, familj och annat men till slut så:
Blev klar igår med min magnetiserade Tervigon / Tyrannofex!
Tervigon

som Tyrannofex med Rupturecannon

som Tyrannofex med Acid Spray

Ska se om jag hinner få ihop ett familjefoto ikväll, för nu är jag totalt förbi 2500 poäng!
Tack!Röde skrev:Finfint!
112 modeller med sammalagt 164 wounds nu färdigmålade i år!
2013.05.19 - Familjefoton

Tervigonen kommer att användas långt mer än Tyrannofexen, så det är henne jag räknar på.
Med henne utrustad med FNP-psychic powern och Glands & Sacs, plus Glands på min Tyranid Prime som jag glömt räkna in tidigare, så är jag nu uppe i Totalt 2573 poäng!
Över 2500, gött! Bara 1427 poäng kvar till målet, näst på tur är en Flygande Hive Tyrant, som även den är målad sedan innan men nu ska renoveras.
-
Claimh_Solais
jäklar va coola när alla är i en stor svärm
imponerande , hög standard på en så stor svärm-armé
Man kan nästan höra den stackars imperial guarden på andra sidan säga "ooh fuuuck"
hatten av från min sida
Man kan nästan höra den stackars imperial guarden på andra sidan säga "ooh fuuuck"
hatten av från min sida
Men när kommer din Harridan eller Hierophant? 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
4000p Tyranids
En fantastisk armé det där, grymt imponerad av kombinationen mängd/målarstandard. Sweeeet!
Snyggt!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...