The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: The Fast and the Fallen - 1750p Wyche Cult

Inlägg av benmannen »

Igår spelade jag en rolig march mot en skön Dark Eldarlista! Inbördeskrig alltså! Det som var extra roligt var att det var min gamla arme... Så två av mina alster på spelplanen med andra ord. Retro mot den nya fräscha generationen :)

Han hade en snäll portallista, och om det är nåt jag kan så är det att plocka isär Dark Eldar så att säga. Jag hade mer smådakka och lyckades skjuta ut allt som kom för nära. Att jag dessutom fick första rundan gjorde stor skillnad.

Raven sög. Och är alldeles för dyr. Den har en reglel vid namn Evasive. Den har ingen förklararing alls om vad den gör och till slut fick jag svar från Forgeworld om den... De sa att den var en kvarleva från 5e och ska ignoreras. Japp, så blev Raven ännu sämre... Så den får gå bort, skulle vilja ha en flygare men då måste jag droppa en Heavy och Reapern får vara med lite till.

Så det blir nog dags för lite beasts igen. Känns trist men jag saknar dem i varje match. En stor enhet såna eller kanske en blaffa scourges. Jag ska testa lite Scourges igen. En åtta med två Haywire blasters kan dakka på rätt bra.

I matchen senast så var Mandraksen MVPs igen!!! När matchen var klar så hade de dragit in hela 4 extra paintokens! Så de hade 5 stycken! De sköt ner en hel 8 med Harlequins, 2st tior med Wyches och hans Haemonculus! Inte illa alls! De blir riktigt sega med 5+ invo och feel no pain. Det fanns 5 kvar tillsammans med min Haemonculus i slutet av matchen.

The Fast and the Fallen v8

Lindaz (Succubus): agoniser; splinter pistol; haywire grenades. 90
Haemonculus: venom blade; liquifier gun. 65

10 Mandrakes: Nightfiend. 160

5 Wyches: haywire grenades. 135
• Venom: splinter cannon; night shields.
3 Wracks: Acothyst. 115
• Venom: splinter cannon; night shields.
5 Wracks: liquifier gun. 60
8 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades. 191
• Raider: night shields.
8 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades. 191
• Raider: night shields.

3 Reavers: heat lance. 78
3 Reavers: heat lance. 78
8 Scourges: Solarite; 2× haywire blaster. 206

Cronos Parasite Engine: spirit vortex. 100
Ravager: 3× disintegrator cannon; shock prow; grisly trophies; night shields. 125
Reaper: shock prow; grisly trophies; night shields. 155

1 749 points
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen

Inlägg av benmannen »

Målade upp Mandraksen. Inga fartränder på dem tyvärr. Men Scourges är härnäst och de är riktigt fartrandsvänliga!

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Tycker detta är ett spännande projekt, dock blir jag väldig konfunderad när mandrakes är "skiten", har aldrig sett någon spela dem i nya codexen. Vad gör de egentligen? (Är för lat för att leta upp codexen på mobilen..)

benmannen

Inlägg av benmannen »

De outflankar och har de en paintoken så skjuter de riktigt bra. Slåss hyfsat, har den en Liq gun haemi med sig så är de riktigt giftiga :)

Det är en sån enhet som inte funkade alls i 5e men blev hyfsade i 6e. Sen visst, det finns bättre saker i DE codexet men synergieffekten från dem i min lista är finfin.

Som sagt. I senaste matchen så dödade de 3 enheter + en HQ!

Skulle vilja ha en Ancient med Casket of flensing istället för lill-haemin men hittar inte poängen till det just nu.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Målade upp de 7 Scourges jag lade in i v8 av listan. Hade rätt om fartränderna. Det blev finfint. Ebayade just ett tiotal till! Skulle var schysst att köra en Scourgelista. Testa med en stor enhet med bara Splinter Carbines, inga Heavy Weapons alls!

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

benmannen skrev:Målade upp de 7 Scourges jag lade in i v8 av listan. Hade rätt om fartränderna. Det blev finfint. Ebayade just ett tiotal till! Skulle var schysst att köra en Scourgelista. Testa med en stor enhet med bara Splinter Carbines, inga Heavy Weapons alls!

Bild

Bild

Bild

Så jäkla juste med retro DE :-)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

benmannen

Inlägg av benmannen »

Tackar Denkan, och de kommer ge sig ut på slavjakt på Summerslam 2013 :)

benmannen

Inlägg av benmannen »

Och en semesterdag gjorde att jag hann få klart en 8a Hellions!

För att få dem att skilja sig från vanliga Wychar så gick jag med mitt gamla väl beprövade mycket spännande färgschema: Gråskala.

De har lite färg faktiskt, de har små drogslangar som går in i navlar och annat. De är gula. Så sjukt färgglatt tyvärr men hoppas det inte sticker i ögonen alltför mycket!

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

I helgen är det NOS Summerslam, och jag ska dit med en kompis och turnera lite. Ska bli riktigt skoj, har inte varit på en turnering på ett tag nu. Det är en dubbelturnering där man spelar 2 x 1000p. Så rätt små armeer men Dark Eldar kan få in en hel del och jag funderade på en slimmad variant på The Fast and the Fallen, men det kändes inte seriöst. Det är en okompad turnering trots allt.

Så jag satte ihop en båtlista som känns rätt hård, men den har lite ovanliga småval här och där. Det är i princip en Venom med Wracks, tre Raiders med warriors och Splinter Racks samt tre Ravagers.

Jag ville ha en deepande Raiders, bara för skojs skull, så jag målade upp en till med lite små jets som är magnetiserade... Kunde vara kul att deepa in en enhet Wychar sen med min vanligea Wychecult lista. Till turneringen så kommer en nia med min Haemonculus Warlord deepa ihop :)

Så här blev Raidern:

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Gilla!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Skriv svar