Projekt 4000p Tyranider 2013
Melodi: Hej hej gubbar, gamla gubbar
Jag har fyndat en hel del äldre modeller, vissa väldigt fina, vissa något som bara en Norn-Queen kan älska.
En del är bara att tuta och köra, men några av dem behöver jag få råd om.
1: Lictor
Honom gillar jag! I stort sett samma design på modellen, bara att måla och spela som han är.
2: Raveners
Jag har inga av de nyaste i plast, så han jämförs med näst nyaste.
Han ser betydligt farligare ut, jag gillar honom med, och modellmässigt är även han bara att måla och spela.
3: Hormagaunts
Störtläckra! Avlånga alien-huvud, definitiv bakbensspringare och här används alla fyra armarna till att slåss.
Enda baksidan är att de här metallhjältarna faller som furor om de inte byggs ganska upprätt.
Jag kör enkronor under baserna på alla småmodeller för att få lite stabilitet i dem, det kommer att hjälpa på de här.
4: Carnifex
Mycket nostalgi här, det var mitt första möte med ett monster i 40k. Mina Blood Angels hade inte en suck.
Men kör någon verkligen dessa som Carnifexes idag?
De känns lite små..
Jag tänkte kanske sätta mina (har två) på mindre baser och ha dem som Tyrant Guards.
Eller är de fortfarande helrätta att spela som vad de är?
5: Hive Tyrant
Även den här ser liten ut mot sin nyare version, även om den jag har på bilden inte skulle varit i luften.
Jag tänkte i banorna Tyranid Prime, eller är han fortfarande körduglig som Hive Tyrant?
Jag tar gärna emot lite tips, råd och åsikter om Carnifexen och Hive Tyranten. Spela som vad de är eller konvertera till något annat som är mer i den storleken nuförtiden?