Du är presenterad!

Vem är vem? Presentera dig!
SWEPAINT
Inlägg: 80
Blev medlem: 16 dec 2012, 00:31
Ort: sundsvall
Kontakt:

Re: Du är presenterad!

Inlägg av SWEPAINT »

då var det dags för mig då...
namn: Anders
ålder: 44
lopplådans stadigvarande ställe på jorden: Sundsvall
förening : ingen nu, men det blir navets sk vad det lider.

började å spela ca -90 någonstans...
empire och tau har jag inte haft, men typ resten. var outrider när det begav sig med det i norden.
är nog primärt en målare. som spelare är jag fluff och utseende baserad.
kan åka på turnering och förlora, det spelar ingen roll. njuta av andras arméer, chilla med nördarna osv.
det är det viktigaste tycker jag. observera att jag inte har något emot kompetitiva spelare, tvärtom.
mitt bästa minne är nog när jag spelade mot mr andy chambers, på warhammer world i nottingham.
dödade hans gen, men han tokvann i övrigt.

har mest jobbat som industrimekaniker. robot installationer, travverser, kranar, vattenkraftsväxellådor etc etc.
annars är MC klubb livet det som tagit min mesta tid.
byggt och lackat choppers en hel del.
samt musiken, spelar det mesta. dock är trummor huvudnumret.

Grawenheim
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 jan 2013, 16:43

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Grawenheim »

Ok min tur!

Pascal här, 36 år och boende i Ulricehamn.

Spelar Chaos Daemons för närvarande men har spelat en del arméer under åren. Tillhör ingen förening för tillfället men tillhörde Armageddon i Borås på den tiden 40k var aktuellt där.

Mellan två jobb för tillfället så om någon bor i närheten och är sugen på att lira så skicka ett mess. :)
Pascal Andrén

bladesteel
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 jul 2013, 02:28

Re: Du är presenterad!

Inlägg av bladesteel »

Namn: Jonas
Ålder: 26
Armé: Eldar
Stad: Upplands Väsby (Stockholm)
Förening: Nä, men kanske i framtiden

Bästa 40k minne (hittills i 6:ed): När min polare ska deepstrika tre stycken Terminator Sorcerers i smeten av min armé och den första scattrar rakt in i en byggnad och dör av misshapp, den andra får jag placera i ett hörn och den tredje hamnar precis 1 tum ifrån min Wraithlord. Eller när Eldrad tog en hel rundas shooting från min kompis chaos armé utan att faila en enda save (fortune 3+ invul :lol: )

Kan för övrigt berätta att jag är en små barns pappa. Jag började spela warhammer 40k runt 12 års åldern och jag har i princip spelat av och till fram tills 17 års åldern då jag slutade. Men nu för ett par år sedan så har jag plockat fram min Eldar armé igen och har börjat måla om, bygga terräng och är väldigt insnöad i hobbyn. Dock med lite striktare rutiner då jag har mindre tid än vad jag en gång haft... hehe, kanske inte så konstigt. För tillfället i hobbyn så målar jag om min armé i ett eget craftworld tema, som jag har döpt till Vaul-Ahrys (blå+lila+grå+rosa), jag har även en blogg för alla mina relaterade hobby projekt som ni kan besöka om ni så önskar, http://bladesteel.wordpress.com/ där har ni alla mina senaste WIP och annat som jag har för mig. Jag ser långsiktigt på hobbyn i mitt liv och känner att jag skulle vilja bli mer involverad i olika evenemang och liknande som tas plats här i Sverige och hoppas på att kunna delta i dessa i framtiden. Jag har planer på att bygga mig en Dark Eldar armé i framtiden men just nu så har jag i planerna att bygga klart ett rejält spel bord.

Jag ser fram emot att få vara en del av detta forum och hoppas att ni ska stå ut med mig!

"When I finish off my pray... I normally honor its life... but.... to honor a mere human is to disgrace life itself" - Khyaelhu Doomweb, Warpspider Exarch of Vaul-Ahrys Craftworld (avslutar med lite eget eldar fluff :!: )

Willypold
Inlägg: 24
Blev medlem: 07 sep 2013, 09:20

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Willypold »

Namn: Olle Sahlin
Ålder: 57
Arméer: Tyranider samt apokalypskompotten "Coalition of the Unwilling" - marines, imperial guard och blood axes på äventyr i öknen
Stad: Saltsjöbaden
Förening: inte just nu

Bästa 40K-minne: GothCon för många, många år sedan (1994). Genestealerkult mot marines. Det ser riktigt mörkt ut för kulten när en genestealer springer fram till motståndarens Predator och hugger mot tornet. Detta skadas och exploderar och flyger iväg lagom långt och i precis rätt riktning för att krossa motståndarens dreadnought!

Det mesta jag sysslat med på senare år när det gäller 40K är dock byggandet av ett komplett 3D-bräde till Space Hulk med hjälp av gipsklossar från Hirst Arts (http://www.hirstarts.com). Jag kallar mig för övrigt för Willypold även på det forumet.

Bild

Samt att bygga fordon till Coalition of the Unwilling.

Bild

Lazybones
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 okt 2013, 10:39

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Lazybones »

Namn: Oskar
Ålder: 23
Armé: Dark Angels
Stad: Karlstad
Förening: Nej men kanske framöver


Jag har hört mycket om 40k i många år sedan jag var kanske 12-13, hade gmala barndomsvänner osm höll på med det och jag har länge tittat på de magnifika arméerna som använts och till sist så hr jag bestämt för att bege mig in i detta.
Nörd är jag född och kommer att vara lviet ut så Warhammer är väl ett ganska självklart steg i utvecklingen av det hela.

Jag har aldrig tidigare spelat 40k, men nu är det dags att gräva fram yxan och slipa den och se hur vass den kan bli.

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: Du är presenterad!

Inlägg av eldrak »

Namn: Oskar
Ålder: 31
Armé: Eldar, GK, IG (DKoK), DoC
Stad: Karlstad
Förening: MAT, KUSK

Håller även på med whfb, warmachine/hordes, blood bowl, dreadball, brädspel, eve...
plus idrottande och annat.

danesk
Inlägg: 16
Blev medlem: 05 okt 2013, 20:03
Ort: Skåne/Linköping

Re: Du är presenterad!

Inlägg av danesk »

Namn: Rasmus Nilsson
Ålder: 25 (tror jag...)
Hemvist: Eslöv
Förening: Ingen
Armé: IG, SM, BA
Meriter: Segrare i en turnering min förra förening (efter 1,5 år av förluster)
Bästa 40k-minne: Många att ta av! Som när Abaddon slaktade sig igenom 50 guardsmen endast för att bli dödad av en veteran som gör en drive-by från en chimera med ett meltagun eller den gången då Lemartes med ett antal DC slaktade sig genom en halv chaos armé.
Jag spelar inte mycket, men målar mer!

Kolla in mina äventyr på instagram:
https://www.instagram.com/rottennurgle/

Användarvisningsbild
Arkaal
Inlägg: 14
Blev medlem: 27 okt 2013, 10:02
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Arkaal »

Namn: Damien Lang
Ålder: 28
Hemvist: Göteborg
Förening: Ingen
Armé: GK, SoB, IG, SM, DA
Meriter: Spela med en SoB armé i turnering är sin egen merit
Bästa 40k-minne: Shock Attack Gun. Jag spelade hos en kompis med hans ork mot hans Ultramarine. Sista tur, hård spel driven av ultramarine, men jag får Cassius, 2 halva tactical & en rhino under templatet. Dubbel 6, Hit, 6 för rhino som exploderade. 5 poängt i ett skott. Min vän har aldrig lyckas göra någonting med den! Vi skrattar fortfarande av detta.

Jag letar efter folk för att spela, måla, pratta miniaturer! :)
Bitz & Proxy http://eurobitz.com

Fredde_88
Inlägg: 176
Blev medlem: 30 jul 2013, 21:08
Ort: Uppsala/stockholm

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Fredde_88 »

Namn: Fredrik
Ålder: 25
Hemvist: Uppsala/Stockholm
Förening: Ingen
Armé: Orks, IG, SM,

Jag letar efter folk för att spela, måla, pratta miniaturer!

Synchen
Inlägg: 3
Blev medlem: 15 dec 2013, 12:51

Re: Du är presenterad!

Inlägg av Synchen »

Namn: Douglas
Ålder: 21
Armé: Chaos Marines (Renegade Chapter)
Stad: Göteborg
Förening: Satsar på det i framtiden :)

Spelade ursprungligen fantasy för länge sedan och hoppade på 40k i 5:th edition med Tau. Spelade då mest små matcher och tog sedan ett uppehåll för att fokusera på studier och annat tråkigt. Är nu tillbaks med CSM och söker efter grupper att spela med, även om jag inte kommit jättelångt med armen ^^. Satsar på att ha en relativt snygg arme klar till GC (men gärna tidigare!) som jag slipper skämmas för.

Skriv svar