Jörgens Tau
- Lottomannen
Re: Jörgens Tau
Vilken färg grundar du med? Jag tycker alltid att dina färger blir så skarpa och fina. Som csm-målare washar man ju ner allting till dunkla djup. Kanske skulle alliera in lite demoner så man får måla lite gladare kulörer 
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Tack. Jo blir nog så, målar väl klart dom och ställer dom i nått hörn, så får vi se om suget för en arme kommer tillbaka.Shinobi_8745 skrev:Sköna färger! Drar verkligen till sig lite uppmärksamhet.
Jag tycker du ska behålla dem, du kanske får sug för Tau igen senare~
Kör med Army painters Ultramarine primer på dessa, tycker den funkar helt okej.Lottomannen skrev:Vilken färg grundar du med? Jag tycker alltid att dina färger blir så skarpa och fina. Som csm-målare washar man ju ner allting till dunkla djup. Kanske skulle alliera in lite demoner så man får måla lite gladare kulörer
Ja varför inte
Målningen går i en rasande fart och kan nog säga att jag aldrig under mina år i hobbyn målat så mycket på så kort tid.
Känns tokigt kul att kunna få visa upp färdigmålade figurer så ofta som jag gör just nu.
Sen är det ju hur kul som helst med alla beröm och vänliga ord man får av resten av er här på forumet, både i denna och min demon tråd.
Igår målade jag i varjefall klart min riptide, och nyss satt jag och fixade snön på dessa 4 gubbar.
Sen en liten bild på dom figurer som är helt klara just nu, som en liten bonus.
Tyvärr är bilderna lite halvtaskiga men så blir det lätt i en gammal klädkammare, omgjord till målar rum
Hoppas ni andra också kämpar på i vårt långa land

Känns tokigt kul att kunna få visa upp färdigmålade figurer så ofta som jag gör just nu.
Sen är det ju hur kul som helst med alla beröm och vänliga ord man får av resten av er här på forumet, både i denna och min demon tråd.
Igår målade jag i varjefall klart min riptide, och nyss satt jag och fixade snön på dessa 4 gubbar.
Sen en liten bild på dom figurer som är helt klara just nu, som en liten bonus.
Tyvärr är bilderna lite halvtaskiga men så blir det lätt i en gammal klädkammare, omgjord till målar rum
Hoppas ni andra också kämpar på i vårt långa land

Jag gillar verkligen snöbaserna och hur de passar ihop med rustningsnyanserna. Väldigt imponerande.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Tackar för det serpent, kul att du gillar dom.Serpent skrev:Jag gillar verkligen snöbaserna och hur de passar ihop med rustningsnyanserna. Väldigt imponerande.
Givetvis målande jag lite igår igen, blev att fixa min ethereal.
Ser dock nu att naglarna på ena handen inte är målade, vilket jag får fixa.
Satsade i allafall på rött tyg till denna och tycker det funka rätt bra ihop med det blåa och lila.
Börjar dock bli väldigt ont om figurer nu, och hur ofta brukar man lida av det
Har lite gundrones, men vet ej om jag ska använda dom alls, vore väl trevligt om man kunde konvertera dem till missiledrones eller så istället. Så som sista utväg får jag väl börja på en ny battlesuit commander vilket jag inte har alla delar till
Behöver väl en missile pod till. Nån som har en övers?

1st donkey kong style commander coming up
Har försökt undvika all metal färg på denna arme samt min demon arme, nu gick det ju inte så bra längre då blod ängeln har metal färg på sig fast tycker nog det blev en ganska häftig center piece.
Lär väl dock då skjutas till döds runda 1 när han sitter så högt upp som han gör men, snygghet går före spelbarhet

Har försökt undvika all metal färg på denna arme samt min demon arme, nu gick det ju inte så bra längre då blod ängeln har metal färg på sig fast tycker nog det blev en ganska häftig center piece.
Lär väl dock då skjutas till döds runda 1 när han sitter så högt upp som han gör men, snygghet går före spelbarhet

- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Hahahah, sjukt nice 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Snyggt!
Och bra jobbat, värsta målarfabriken på sista tiden!
Tau, Tyranider och Demoner. Har du fler?
Och bra jobbat, värsta målarfabriken på sista tiden!
Tau, Tyranider och Demoner. Har du fler?