Max målarhörna

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
frigobben

Re: Max målarhörna

Inlägg av frigobben »

Gillar också dina Griffons. Väldigt bra slutfinish. Linserna såg möjligen lite platta ut jämfört med resten. Går det att lösa någon liten färgövergång på dem? Alltid svårt att bedöma sådant på bilder dock...

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

En snygg realistisk look. Det ser ut som de fordonen har varit på botten av den djupaste lerpölen och tillbaka igen.
Jag får hålla med i kommentaren om linserna, de ser lite platta ut på bilden. Någon toning eller något tror jag hade fått dem att "poppa". Alternativet hade varit att skita ner linserna också.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Max S

Inlägg av Max S »

Tackar för de glada tillropen. Linserna är lite platta. Har du något tips på hur jag kan få dem lite intressantare? Det enda jag kan komma på är den traditionella ädelstensmålningen.

Max S

Inlägg av Max S »

Inte har de varit i någon lerpöl men väl i asköknarna i orpheus-sektorn.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Ahh! Just det. Det var givetvis ask-öken jag menade. :)

Om man tar och målar en "L" formad reflektion i linsen med orginalfärgen + vit så får man en ganska subtil men ändå fungerande high light.
Det kan säkert göras mycket bättre och utstuderat men vill man göra något snabbt så kan det funka.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Max S

Inlägg av Max S »

Ska fixa det och sedan lite damm så de inte ser för välpolerade ut. Tack för återkopplingen.

Max S

Inlägg av Max S »

Lite kvällspyssel. :)
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Vilken skön röd färg! :wub:
Med mörk wash på den blir nyansen precis den färg som jag gillar Blood Angels allra bäst i!
GW's egna har ofta en helt för orange-röd nyans för min smak, de här ser mycket bättre ut!

Max S

Inlägg av Max S »

[host] angels encarmine. ;)
Tackar. Det är VMA Italian red. Kommer lägga en wash i fördjupningar för att lyfta fram detaljerna. Ev. måste jag lägga ett lager mörkare färg under ifrån för att öka kontrasten. Ambitionen är att de ska likna mina övriga änglar.

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Fina griffons, du borde göra displaybaser till dina tanks.

Skriv svar