Jag förstår inte, varför -4 för flaggan? Vad är det för fel på -1.cadelin skrev:hmm host *BULLSHIT* host. I varje läge där man funderar på att anfalla GH som har flaggan så vet man att första rundans combat kommer man förlora med en ungefär lika bra enhet pga flaggan. Detta gör att man påverkar motståndarens spel med ett 15 poängsitem. Så från andra sidan bordet David så är flaggan sjukt bra. Men -3 är lite over the top.Vet att jag har sagt det innan men, visst flaggan är bra men så himla stor nytta har man inte av den -3 eller liknande är bara löjligt.
Jag skulle föreslå första gratis nr 2 och 3 -2 4+ -4 eller nåt
Man riskerar likväl att förlora om man assaultar en lika bra enhet fast den enheten har ett powerweapon på sin sergeant. Alla item man har påverkar väl motståndarens spel? Man står inte still med sin tank inom 12" från en gubbe med meltabombs, och då snackar vi ett 5p item. Sedan överskattar många effekten av bannern.
Grovt räknat:
Av 30 attacker lär 5 slå ettor och 15 träffa. Med bannern blir det kanske 18 träffar.
15 träffar slår 3 ettor för att wounda, 8 woundar, med bannern blir det 9 wound.
8 wounds så dör 3 marines, med bannerns 9 wounds dör 3 marines.
Fiendens attacker (om de var lika bra), gör 8 wounds som ger 3 failed saves, varav 1,5 får slås om så det dör 2 marines.
Så den stora cheesiga skillnaden är att de dör lika många av fienden, medans grey hunters dör en mindre! Verkligen inte värt -4 i komp ens på den 6:e enheten.