7th edition förändringar

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av DHettNeck »

joppe2 skrev:Förstår jag reglerna rätt att en eldar Warlock kan slå på Daemonology tabellerna?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Japp.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

En fråga Du har ju lyft upp en hel del av förändringarna på ett konstruktivt och pedagogiskt sätt Flogger, det finns ingen möjlighet att du skulle vilja sammanfatta detta i en första post. Skulle gärna göra det själv men mina 70-80h arbetstimmar i veckan knäcker mej lite just nu på att göra konstruktiva saker...Skall introducera lite folk i nya editionen i helgen och k sänner att jag inte riktigt hinner sätta in mej så som jag skulle vilja. Mvh Pontus

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Mr_riot skrev:En fråga Du har ju lyft upp en hel del av förändringarna på ett konstruktivt och pedagogiskt sätt Flogger, det finns ingen möjlighet att du skulle vilja sammanfatta detta i en första post. Skulle gärna göra det själv men mina 70-80h arbetstimmar i veckan knäcker mej lite just nu på att göra konstruktiva saker...Skall introducera lite folk i nya editionen i helgen och k sänner att jag inte riktigt hinner sätta in mej så som jag skulle vilja. Mvh Pontus
Ordnar detta ikväll :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Läste under Deep strike, vehicles som deepar rör sig bara som combat speed, då får ju poddarna skjuta sina stora blasts när de kommer ner, trevligt...

Nora

Inlägg av Nora »

Hej
För mig verkar det som troops kommer att få mindre betydelse nu då andra enheter också kan ta objektiv. Verkar vara bra att ha snabba enheter, typ knuttar eller bestar. Någon som har hunnit testspela än och har någon input ang.detta?

Max

Inlägg av Max »

Av det lilla jag sett hittills så verkar troops jättebra. Att kunna hålla objektiv är teh shit om man spelar med uppdragskorten, tror troops som tål skada och gör saker bara blitt bättre

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Bikes kommer vara DA shit.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Troops är sjukt bra nu, speciellt enheter som tål lite stryk/kan binda upp motståndarens enheter, gärna på objektiven.

Bikes och andra snabba enheter blir väldigt bra i tactical objective games.

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Tror att eldar Jetbikes för en billig peng och en boost på 36" är galet bra. 51p gör det ok att bränna in och ta objektiv trots att man kanske dör.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Någon skrev att man kunde göra charge efter att ha kommit in via outflank. Var det fel? Jag kan inte hitta något sånt iaf.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar