Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Tack! :D

En till klar nu ikväll. Min målning går under regeln Slow and Purposeful.

Bild

Totalt är nu 4 av de 8 jag har armar till klara!
Jag tycker blodet och de här kropparna ger dem en mer mörk och mindre cartoony karaktär, jag gillar det!

Bild

Fortfarande inget napp på armar, vet inte riktigt hur jag ska lösa det om jag inte får tag på några.
Kanske kan Tradera hem några fulmålade Genestealers som säljs för kaffepengar och låta dem donera sina armar.

Jonke

Inlägg av Jonke »

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Riktigt bra grejer!! Dom ser sjukt obehagliga ut. Jättekul att få se dig producera igen!
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

De ser helt ok ut! Jag tycker det ser ut som om de kommer från en gammal skräckfilm eller nåt :P

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Precis! Men inte klorna, de lite snällare händerna.
Fanns ett gäng på tradera nu som jag ska prova att ropa in. 9par för 99 + frakt.
katzenjammer skrev:Riktigt bra grejer!! Dom ser sjukt obehagliga ut. Jättekul att få se dig producera igen!
Tack! :D Jo det är roligt att vara igång igen.
Vi hade en jobbig 5-års-kris, mina Tyranider och jag.
Jag kände att hobbytiden inte räckte till för att ha mer än en armé.. men vilken?
Vi tog en paus, jag la en del tid på mina gamla arméer, men det var bara kul i några dagar.
Nu är jag säker på att det är mina Nids jag vill gå vidare med och lägga all hobbytid på, så nu känns det bara roligt att sitta och måla igen! :D :wub:
lonestar skrev:De ser helt ok ut! Jag tycker det ser ut som om de kommer från en gammal skräckfilm eller nåt :P
Tack! Jo de ser inte så Tyranidiga ut för den som inte kan sin modellhistoria. Gamla fina metallare. :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

5! :mrgreen:

Bild

Twin Linked Devourers = Grymt vapen
OOP Screamer Killer Carnifex = Grym modell
Tillsammans?

Dakkafex - Very WIP

Bild

Håller på att testa mig fram. Ska korta ner vapnen till att börja med, de blev lite väl långa.
Jag tycker han passar som Dakkafex med den kroppen.
Kan nog bli bra i slutändan!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

kan nog bli riktigt najs. keep at it, captain.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Oh captain my captain......du är en inspiration för oss alla! När man är lite trött på sitt eget hobbypyssel rattar man in din tråd och så får man en energikick igen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev:kan nog bli riktigt najs. keep at it, captain.
Ismeno skrev:Oh captain my captain......du är en inspiration för oss alla! När man är lite trött på sitt eget hobbypyssel rattar man in din tråd och så får man en energikick igen.
Tack! Hejarop från två gamla trogna följare uppskattas alltid! :D :wub:

Dakkafex - WIP

Nu börjar han se fin ut!
Idag har jag kortat och fixat till vapnen, plockat en sten från baksidan till basen, satt på axelvaddar och limmat ihop!
Han blev lite framtung (estetiskt, viktmässigt går kroppen genom golvet om jag tappar honom) så jag gav honom en svans för att ge modellen mer balans. Nyare Fexar har ju dessutom svans, så det kommer se rätt ut.
(Pluspoäng till de som ser var svansen kommer ifrån. :mrgreen: )

Bild
Come at me bro!

Bild

Imorgon ska jag smootha till ojämnt green stuff (gs är verkligen inte min grej) och lite skarvar, fixa till basen och sen är det målning!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Svansen är en av de gamla kramis-klorna. Well played!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar