Tack!L3go skrev:snajsigt som vanligt, captain.
var det medvetet att ha ruinen i samma färg som Blood Angels?
Medvetet.. mjo.. mer lättja då jag har 7 nyanser av rött i målarlådan tack vare mina BA.
Sen ville jag ha något annat än det ständiga grå som de flesta ruiner har som färg.
Tack!Denkan skrev:Om nom nom!
Snyggt jobbat!
Tack! Och tack för tips och inspiration!lonestar skrev:Det börjar bra, lite flock/gräs runt växterna för att få fram lite undervegetation. Det bruna grästussarna känns kanske lite fel i en djungel?
Ah du har ett vasst öga Maestro! De bruna tussarna är fel, men ändå rätt i min berättelse, mer om det längre ner.
Min terräng är tänkt att utspela sig under en Tyranidinvasion. Det finns så mycket skönt fluff kring detta som jag tycker får helt för lite uppmärksamhet och jag vill försöka förmedla berättelsen om vad som händer genom mina terrängbitar.
"So thorough is the seeding of microscopic alien spores across the planet that even the native flora is perverted and eventually consumed by the invasion. Its growth is accelerated tenfold, the better for the invaders to harvest its biomass when the slaughter of the planets defenders is complete"
- Codex: Tyranids, 4th edition
"He turned his vehicle to meet the onrush. It was a slow business, because the torrential rain had turned the dry, stony fields to mud and tangels of vegetation were growing up out of it even as he watched. In the space of fifteen minutes a dry, arid upland had turned into a mossy, fern-filled swamp. Another hour, and it would be a thick impenetrable jungle of creepers and moulds, spilling outwards and consuming the dry land.
Grizmund didn't have and hour, and would never see that floral conquest"
- The Fall of Malvolion, Dan Abnett
Sånt fluff gillar jag..
Så: Växter som spränger fram ur snustorra landskap och förvandlar naturen till något helt annat:

Vidare så ville jag ha något som såg äckligt ut, och jag har alltid gillat det här stycket:
"Furthermore, unlike most other Tyranid bioforms, Hormagaunts are able to reproduce independently, and lay hundreds of eggs just below the surface of a planet before their short, hyperactive lifespan is over. No sooner has one wave of the creatures been exterminated than a fresh swarm has hatched and grown to maturity, ready to ravage the planet in the previous generations stead."
- Codex: Tyranids, 5th edition
Att skulptera en massa små Hormagaunts gav jag mig inte på, men inget säger att det är så de ser ut heller.
Om en enda Hormagaunt lägger 100-tals ägg kan de inte gärna vara mycket att ha när de kläcks.
På mitt bräde kläcks de som små larver, äter sig feta på övervuxen natur och varandra, och blir sedan puppor och där de snabbt förvandlas till Hormagaunts.

Iiiiiip

Lokala djuraffären hade inga frystorkade larver, så jag köpte levande, la dem i frysen, limmade dem på plats och har sedan öst på lim och varnish som jag hoppas blivit lufttät och på så sätt förhindrar att de ruttnar.
Vi får se. Ruttnar de så har jag lärt mig det och får jag specialbeställa frystorkade till nästa gång, det skulle gå att ordna men jag orkade inte vänta på att de skulle få hem det.