Snyggt!
Den fina målningen av gubben är en sak, men jag är mest imponerad av själva modellen.
Att vrida och fixa så att han sitter ner, lutar med kropp och huvud så att han ser ut att sitta slappt, har armen vriden och en hand med fingrar som tappat puffran... Det är svåra grejer du får att se så enkla ut! Bra jobbat!!
Tack!
För att få honom mer nedsjunken ut så drog jag benen mot ett sandpapper på bordet. Sen har jag skalat av sidorna på ryggen och fyllt ut med lite greenstuff för att få armar och axlar mer avslappnat. Pistolarmen kommer från mortarteamet, den som håller granaten, handen från basilisksergeanten. Den andra armen är från missilelauncherteamet.
Cadians jackor går ju ner en bit på byxorna så det fick jag greenstuffa fram igen.
Här kommer nästa uppdatering av bordet, skiva 5 av 6 är klar. Det tog sin tid, har haft en massa bry mellan 4:an och 5:an, men jag fick gjort en ny målarstation på den inglasade balkongen!
Tänkte öva upp airbrushmålandet här ute.
Jag har ett gräsbord på 5 skivor och 1 djungel bord som är normalstort. Sen passar skyttegravsbordet ihop med stadsbordet och tillsammans blir det 13 skivor långt vilket motsvarar lite mer än 4 normalstora spelbord. Utöver detta så finns även ett zone mortalis bord på 16 bitar.
Sen har man ju terräng och hus undangömt på en del ställen.