Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

Inlägg av Ismeno »

Bombot redo att fullfölja sin programmering, boooom!
Byggd av diverse från bitzlådan. Airbrushad med VMA och chippad med klassiska hårspraystekniken.
ImageUploadedByTapatalk1439021796.010577.jpg
ImageUploadedByTapatalk1439021796.010577.jpg (88.11 KiB) Visad 2580 gånger
ImageUploadedByTapatalk1439021790.139861.jpg
ImageUploadedByTapatalk1439021790.139861.jpg (41.08 KiB) Visad 2580 gånger
ImageUploadedByTapatalk1439021774.767449.jpg
ImageUploadedByTapatalk1439021774.767449.jpg (92.87 KiB) Visad 2580 gånger

Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Säger det igen; din vädring är absolut världsklass! Exakt som jag föredrar den här hobbyn, använt och slitet ska det vara.

Vad har du använt för leran på basen på den modellen?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Säger det igen; din vädring är absolut världsklass! Exakt som jag föredrar den här hobbyn, använt och slitet ska det vara.

Vad har du använt för leran på basen på den modellen?
Tack! Roligt att du gillart. Slitet är sexigt imho.
Leran är busenkel; blanda vitlim, lite sand och pigment. (jag har MIG, ett par olika nyanser brukar bli bra) och kleta på! Vitlimmet motverkar den matta effekten av pulvret och ger illusionen av fuktig lera. Vill man ha mer "blöt" effekt kan man ta i wet effect eller liknande i mixen, eller pensla på efteråt.

frigobben

Inlägg av frigobben »

Grymt som vanligt!

Orkar du inte lägga upp en tutorial kanske du kan hålla en liten informell kurs i Alingsås, om det nu är där du håller hus. ;)

Jag bor öster om Göteborg och hade gärna bara tittat på någon gång för att absorbera kunskap. Vi har många väldigt kreativa människor att inspireras av på spelföreningen GAST i Gbg, men ingen som är expert på realism av det slaget.

Användarvisningsbild
Ismeno

Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

Inlägg av Ismeno »

frigobben skrev:Grymt som vanligt!

Orkar du inte lägga upp en tutorial kanske du kan hålla en liten informell kurs i Alingsås, om det nu är där du håller hus. ;)

Jag bor öster om Göteborg och hade gärna bara tittat på någon gång för att absorbera kunskap. Vi har många väldigt kreativa människor att inspireras av på spelföreningen GAST i Gbg, men ingen som är expert på realism av det slaget.
Tack!
Kul att du uppskattar stilen. Själv bygger jag mycket modeller, mest sci-fi, så det är samma tekniker egentligen. Kan absolut lägga upp en tutorial om folk är intresserade, just nu är det tomt på målarbordet tyvärr, men har ett par byggen på gång. Så fort nåt är klart lovar jag att göra en step-by-step. :)
Om man gillar "realistisk" målning kan jag varmt rekommendera Mikael Rinaldis; "Tank Art" serie, en verklig guldgruva. Otroligt pedagogiska steg för steg beskrivningar med fantastiska bilder, mycket lärorikt.
Gast är ju ett skönt gäng, har sprungit på er ibland på konvent när det begav sig. Tyvärr har jag inte mycket tid till dylika aktiviteter längre. :( Kommer dock att vara på "Art in Miniature" 5:e september i Mölndal, med en massa "Maschinen Krieger" prylar. Ett riktigt bra evenemang med fantastiska modeller från Sveriges bästa byggare (jag är inte en av dem! :D) och möjlighet att köpa på sig vädringsprodukter i mängd!

frigobben

Inlägg av frigobben »

Japp, TA 1 och 2 står i hyllan. :) Skall se om det går att komma över trean också.

Bra tips om Art in Miniature. Skall nog försöka få till ett besök där. Verkar häftigt!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

frigobben skrev:Japp, TA 1 och 2 står i hyllan. :) Skall se om det går att komma över trean också.

Bra tips om Art in Miniature. Skall nog försöka få till ett besök där. Verkar häftigt!
Nice! Hoppas vi ses där.

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Måste också säga jag är djupt impad över era weatherings-effekter =)

Precis "lagom" och det är det svåra imo; "vem som" kan kasta lite lera/rost osv på något fast få det så grymt bra avvägt som i era bilder är riktigt imponerade.

Skulle också vara intresserad av en tutorial, speciellt med hur ni gör er rost >:))
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Jag hade gärna sett en tutorial för penselmålning med enkla medel. För oss som inte har airbrush etc
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Leffegnu skrev:Måste också säga jag är djupt impad över era weatherings-effekter =)

Precis "lagom" och det är det svåra imo; "vem som" kan kasta lite lera/rost osv på något fast få det så grymt bra avvägt som i era bilder är riktigt imponerade.

Skulle också vara intresserad av en tutorial, speciellt med hur ni gör er rost >:))
Du behöver inte säga "ni" till mig. ;)
Här är två tutorials som beskriver ganska exakt de tekniker jag använder, grymt bra filmer!
https://m.youtube.com/watch?v=CDsiLGV2KCs
https://m.youtube.com/watch?feature=you ... Mbj77t1NMo

Skriv svar