Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

Inlägg av Ismeno »

Sgt & missile launcher. Karaktärerna börjar ta form de också. Räknat lite på det hela och med Raidern och robotmanipeln blir det grymma 2500pts!
Bild
Bild

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Finfina grejer! :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Dirty marines :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Sjukt najs!

Glöm inte att posta någon battlereport!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Tack för de glada tillropen! Jepp, dirty is good.
Battle rep blir det framöver, när väl de två inblandade farbröderna lyckas få till en speldag igen. ;)
Karaktärerna har en wash som torkar så sakteliga, så under tiden pillar jag lite med Raidern. Denna är inte fulgjut, då den inte fanns hos den tidigare anlitade lagbrytaren. Så, FW it is. Ser ut att vara en ok gjutning, som vanligt horribla gjutpins som måste bort, tidsödande och riskabelt arbete, då resinet är av den sprödare sorten. Har ett par resinmodeller från D3 works på väg från Japan, ska lägga upp bilder på dem framöver. De ligger rätt lika i FW i pris, men kvaliteten är så mycket bättre, både i detaljarbetet och i själva gjutningarna. Nåväl, nog med gnäll, nu ska skrovet få bada i varmt vatten och YES!
Bild

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Jag följde ditt tips och köpte på mig en del ak-grejer och av det jag sett hittills är jag väldigt nöjd med de! Enamel-grejerna ger ju en helt annan kontroll över spridningen av de och mycket roligare effekter än en vanlig wash kan göra.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Här är en skön video med gamle GW-räven Tony Cottrell, som går igenom Raiderns evolution. Måste säga att jag verkligen diggar designen på Proteus, den fångar verkligen den gamla estetiken. Men så är den ju designad av en av mina verkliga modellbyggarhjältar; Phil Stucinskas.
http://youtu.be/RvdD50nSISs

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Jag följde ditt tips och köpte på mig en del ak-grejer och av det jag sett hittills är jag väldigt nöjd med de! Enamel-grejerna ger ju en helt annan kontroll över spridningen av de och mycket roligare effekter än en vanlig wash kan göra.
Gott att höra, så jag inte hetsat dig att köpa en massa grejor du inte kommer använda. :D
Visst är det skillnad! Har man väl börjat med enamelprodukter till vädring går man aldrig tillbaka till akryl.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:
Elevatorlake skrev:Jag följde ditt tips och köpte på mig en del ak-grejer och av det jag sett hittills är jag väldigt nöjd med de! Enamel-grejerna ger ju en helt annan kontroll över spridningen av de och mycket roligare effekter än en vanlig wash kan göra.
Gott att höra, så jag inte hetsat dig att köpa en massa grejor du inte kommer använda. :D
Visst är det skillnad! Har man väl börjat med enamelprodukter till vädring går man aldrig tillbaka till akryl.

Jag blandade lite oljefärger själv tidigare men det är ju väldigt smidigt att ha de färdigblandade så man slipper allt stöket. Känns lite som att ha sett ljuset med dessa produkter, ska köpa på mig resten också tror jag :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:

Jag blandade lite oljefärger själv tidigare men det är ju väldigt smidigt att ha de färdigblandade så man slipper allt stöket. Känns lite som att ha sett ljuset med dessa produkter, ska köpa på mig resten också tror jag :)
Kul! Ja, de är lite beroendeframkallande. :)
Just att de är så lätta att använda och nyanserna är så spot on.

Skriv svar