Stormsurge...

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Stormsurge...

Inlägg av Flogger »

refabricated skrev:Så länge man kan få 2+ reroll så har tau en hardcounter. De har INGET svar på det.

Så det e nog rätt lugnt.
Förutom AP2 vapen samt Ignore cover.

Det är enbart demoner som har 2++ med reroll och den är långt ifrån garanterad. Samt håller inte demonerna måttet i okompat längre.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Konfa

Inlägg av Konfa »

Röde: Vilken (rimlig) metaförändring skulle göra ex. vespids eller railsides självklara val på samma sätt som missilesides? Jag trodde det var en allmän uppfattning att den interna balansen var skev.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Flogger skrev:
refabricated skrev:Så länge man kan få 2+ reroll så har tau en hardcounter. De har INGET svar på det.

Så det e nog rätt lugnt.
Förutom AP2 vapen samt Ignore cover.

Det är enbart demoner som har 2++ med reroll och den är långt ifrån garanterad. Samt håller inte demonerna måttet i okompat längre.
Man kan räkna antalet ap1-2 vapen i okompade tauarmeers på 2-3 fingar :) Inte direkt ett problem.
Volymen som skall genom 2+ reroll gör ju typ lika mkt skada.

Varför tror du jag droppat tau i okompat? Necronstjärnor och nu seer councils gjorde dem obsoleta. När det bara var demonmer som rullade om sina 2+ funkade det, nu är de rätt mediokra.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Konfa skrev:Röde: Vilken (rimlig) metaförändring skulle göra ex. vespids eller railsides självklara val på samma sätt som missilesides? Jag trodde det var en allmän uppfattning att den interna balansen var skev.
Jag har spelat med Railsides sedan jag startade armén när andra codexen kom ut.... men å andra sidan fick jag inte mina missilesides färdigmålade förräns för ett par veckor sedan så det kan ju förklara det. :P

Den interna balansen är skev, om man spelar kompetativt. Inga enheter i boken är väl egentligen dåliga, men det finns bättre saker att ta i vissa fall om man ska på turnering.

Formationerna skulle ju kunna lösa detta, förmodligen enklare än om man försöker ändra enheterna.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Borde inte tau vara en ganska bra counter till eldar med mycket ignore cover (döda scatterbikes) och ganska mycket vapen som tillsammans kan ta ned en wraithknight?

Jag har i alla fall börjat prova färgscheman till mina tau, kanske är dags att göra slag i saken nu :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

problemet är väl att scatterbikes "når längre" tack vare sin högre Move, har ändå 3+ save och skjuter lika hårt tillbaka

Tau är absolut inte kassa, men de är inte längre top-tier och av de nya modellerna att döma så tror jag inte mycket kommer ändras, men vi får väl se när vi får veta vad de har för formationer

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Konfa skrev:Röde: Vilken (rimlig) metaförändring skulle göra ex. vespids eller railsides självklara val på samma sätt som missilesides? Jag trodde det var en allmän uppfattning att den interna balansen var skev.
Jag tänkte på just det faktumet att det är fokus på tävlandet och inte på ex. spelandet av kampanjer mm.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Konfa

Inlägg av Konfa »

Grymt att du gillar kampanjer,men vad har det för relevans i en post där du säger emot ett påstående om att den interna balansen är dålig?

Med det sagt förstår jag din synvinkel och tycker att det är kul att du uppskattar annat än det rena tävlingsmomentet.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Konfa skrev:Grymt att du gillar kampanjer,men vad har det för relevans i en post där du säger emot ett påstående om att den interna balansen är dålig?

Med det sagt förstår jag din synvinkel och tycker att det är kul att du uppskattar annat än det rena tävlingsmomentet.
Det jag säger är att man inte ser vissa enheter på brädorna längre. Det har sannolikt med metat att göra. Att det är viktigare för många att bygga arméer som är kompetativa än såna som ger en varm och go känsla när man sitter och pysslar.

Jag säger inte emot att det finns en obalans i sig.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Ingen har nånsin fått en varm go känsla av Vespids ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar