Rödes tråd...
Re: Rödes tråd...
Zap-O foam safe CA Odorless. Har uppgifter på ett till men det ser ut att vara i princip samma...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Det återstår att skrapa gjutskägg och borra pipor mm, men här är min första test- Recon Marine till Raven Guard. Jag är nöjd så långt. Och ja jag vet att det egentligen är fel MK på rustningen kontra hjälmen... men det skiter jag i.

Till Elite-killarna av samma sort blir det Deathwatch Shotguns.

Fin modell! Bästa hjälmen och snyggt vapen!Röde skrev:Det återstår att skrapa gjutskägg och borra pipor mm, men här är min första test- Recon Marine till Raven Guard. Jag är nöjd så långt. Och ja jag vet att det egentligen är fel MK på rustningen kontra hjälmen... men det skiter jag i.
Fluff jag har läst beskrev hur space marines kunde ha ett lapptäcke av modeller som rustning, där trasiga delar uppgraderats över åren, så jag tror inte det finns några direkta fel där.
Beträffande målningen så funderar jag på att gå lite Benmannen och hålla mig monokrom vad gäller själva modellerna. Meeen... linser och annat, ska jag köra på isblå? Blir någon enstaka mörkröd gradbetäckning också... Baserna blir som vanligt bruna mot metall och rost för att matcha min terräng.
Cool! Beakies är alltid rätt.
Blå linser tror jag funkar fint mot det svarta. Blir det camo-cloaks på några?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå linser tror jag funkar fint mot det svarta. Blir det camo-cloaks på några?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vet inte riktigt hur jag ska representera det... regeln är ju cameleoline. Inte nödvändigtvis cloaks. Får se hur jag gör... Vill helst vara väldigt grå svart och undvika att få dem att smälta in för mycket med baserna. Dilemma.
En lösning är väl att köra baserna monokroma också och frångå brunt och rostigt. Kan bli så...
En lösning är väl att köra baserna monokroma också och frångå brunt och rostigt. Kan bli så...
BRA BRA BRA BRA BRA BRA BRA!Röde skrev:Beträffande målningen så funderar jag på att gå lite Benmannen och hålla mig monokrom vad gäller själva modellerna. Meeen... linser och annat, ska jag köra på isblå? Blir någon enstaka mörkröd gradbetäckning också... Baserna blir som vanligt bruna mot metall och rost för att matcha min terräng.
GrimDark has no room for fancy colors! There is only monochrome!
Och Raven Guard är helt klart coolaste chaptret
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
ETC 2009+2010: Dark Elves
Kom på att jag utlovade bilder på min Zone Mortalis för en tid sedan...
Bilderna togs hemma hos Erik utanför Katrineholm under vår senaste spelträff då det förutom 30K avnjöts god pilsner, Maduro Cigarr och vildsvinsgryta och vildsvinsspett. Om ett par veckor är det dags igen och då ses vi i krokarna av Uppsala.
Word Bearers- Röde
Iron Warriors- Väktaren
Imperial Fist- Arioch
Sons of Horus- Hemogoblin

Hoppas någon av er blir sugen på 30K och/eller Zonen.
För övrigt har jag förutom 4 shoulderpads nu byggt färdigt 1250pts Raven Guard som sidoprojekt. De står och torkar efter grundsprayning för närvarande.
Bilderna togs hemma hos Erik utanför Katrineholm under vår senaste spelträff då det förutom 30K avnjöts god pilsner, Maduro Cigarr och vildsvinsgryta och vildsvinsspett. Om ett par veckor är det dags igen och då ses vi i krokarna av Uppsala.
Word Bearers- Röde
Iron Warriors- Väktaren
Imperial Fist- Arioch
Sons of Horus- Hemogoblin

Hoppas någon av er blir sugen på 30K och/eller Zonen.
För övrigt har jag förutom 4 shoulderpads nu byggt färdigt 1250pts Raven Guard som sidoprojekt. De står och torkar efter grundsprayning för närvarande.