Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Tack alla! :D
Ismeno skrev:Älskar dina spelbord kaptenen. Förutom att de har underbara teman och är hur coola som helst, är de riktigt spelbara också. Inte allltid lätt att förena.
Tack! Det är en svår balans.. kul att du bedömer dem som spelbara, det motsatta är en vanligare kommentar, speciellt från dem som mest vill dominera slaget med ett gäng fordon eller tungt skytte. "För mycket terräng, för mycket LOS-block, för svårt att flytta runt"
Jag är lite färgad i ämnet då jag spelar en cc-armé, men även innan jag började med Tyranider så tyckte jag om bräden med mycket terräng!

Jag tänkte göra två fordon samtidigt nu när jag har testat ett och vet vad som behöver göras. Schemat är ganska lättmålat, men det blir en del väntetider när färg torkar. Lika bra att köra dubbelt då!
Nu har jag limmat ihop alla rörliga delar, skrapat rent lite moulds och pillat bort glasen på hytterna. Mycket mera behövs inte, det är övergivna fordon, inte tanks med battledamage.

Bild

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Spännande! Vilken skön gruvkänsla det där kommer bli!

Blir GKAB (Genestealer Kult AB) istället för LKAB?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Blir ett episkt bräde detta. Riktigt kul idé att konvertera leksaker till terräng.

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Vill bidra med en idé till brädet. Ta massa mindre bilar och använd som tegel i en mur för att göra en större losblock, bygga labyrinter eller som delar i en ruin.

Tänkte använda det till ett "Mad Max" bräde som inte blev av :)

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Nurgle skrev:Blir ett episkt bräde detta. Riktigt kul idé att konvertera leksaker till terräng.
Håller med, har själv letat efter leksaker i lagom storlek för terrängmassakrering (japp, det är ett ord från och med nu).

Ditt bord kommer bli sjukt coolt, och som andra sagt är det briljant med vägbyggarmaskiner till ditt gruvbord.

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Elevatorlake skrev:Spännande! Vilken skön gruvkänsla det där kommer bli!
Blir GKAB (Genestealer Kult AB) istället för LKAB?
:lol: :lol: :lol: Vilken idé!! Absolut ska gruvan tillhöra GKAB.. Måste få upp en skylt med det innan planen är klar! Jag har själv suttit på Loussavaara och sett hur solen inte gick ner, båda det och Kiirunavaara är ju likt mina gruvberg faktiskt formade med platåer nu när jag tänker efter. :D
Nurgle skrev:Blir ett episkt bräde detta. Riktigt kul idé att konvertera leksaker till terräng.
Tack! Jo det är skoj! Skalan brukar vara heltokig, men de här fordonen fungerar!
Iambroborn skrev:Vill bidra med en idé till brädet. Ta massa mindre bilar och använd som tegel i en mur för att göra en större losblock, bygga labyrinter eller som delar i en ruin.
Tänkte använda det till ett "Mad Max" bräde som inte blev av :)
Jag gillar idén, men när jag gjort dessa 6 fordon så är det tillsammans med gruvkontoret knökfullt med terräng och LOS-blockers på brädet. Får spara den till ett annat bräde..
Det enda som ska till efter fordonen är räls, på något sätt. En gruva utan räls är ingen riktig gruva! :mrgreen:
stormshaft skrev:
Håller med, har själv letat efter leksaker i lagom storlek för terrängmassakrering (japp, det är ett ord från och med nu).
Ditt bord kommer bli sjukt coolt, och som andra sagt är det briljant med vägbyggarmaskiner till ditt gruvbord.
Bild
Bra ord! Och tack! :mrgreen:

Efter lite försiktig terrängmassakrering, där jag tog bort glaset på hytterna och gick så långt att jag demolerade hela hytten på grävmaskinen så har jag limmat ihop alla tidigare rörliga delar och börjat måla! Svart primer, sedan har jag stipplat på en akrylfärg från Clas Ohlson i några lager. (2-3 lager, det här hade Duncan gillat!) Jag gillar stippling. Det blir inga penseldrag och det bygger upp en textur, samtidigt blir det lite melerat så att färgen får lite djup.
Min tonårsdotter tittade till mig och undrade vad jag höll på med när jag målade så. Efter en kort förklaring om stippling fick jag det sköna svaret:
"Aha, på samma sätt som man lägger på en foundation?"
Öhm.. vad vet jag? :lol:

Det som ska bli metall har jag behållt svart, mer avancerat än så kör jag inte grundfärgerna. Röd och metallic, sen blir det vädring!

Bild
Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Klar med Bulldozern och Grävmaskinen! :D

Bild
Bild
Bild

Lite närbilder:

Bild