Röde skrev:Kan ha missat någon post om det men har du något utkast på lista?
Jodå, nog har jag skissat alltid, men du har inte missat något. Idén är något sorts footdar, gärna med sneaky inslag som passar bra ihop visuellt och fluffmässigt. Jag inspireras framför allt av exempelarmén i codex för Alaitoc under 3rd/4th edition, där enheterna tycks vara valda utifrån begränsat färgschema snarare än funktion. Således benfärgade banshees, bleka hawks och blå avengers, för att inte behöva lägga till fult kontrasterande grönt eller orange från scorpions eller fire dragons.
Inspiration från förr - fast jag tänker mig nog standardschema för banshees men med blå hår, eller nåt sånt.
Eftersom codex lär hinna komma innan jag är i närheten av klar är poängen inte det viktiga, men jag har ändå gjort en 2000pts lista (96 pow) för något sorts fingervisning. Förhoppningen är att det ska hinna komma nya aspect warriors och rangers innan jag är klar med resten, så det är lägst prio på dem. Dubbla bataljoner för extra command points, eftersom det är stört omöjligt att få in en craftworld-brigad på 2000p.
Swordwind - Battalion
Asurmen
Autarch: Mandiblasters, Scorpion Chainsword, Shuriken Pistol
Dvs herrn här:
9x Dire Avengers: Exarch: Shuriken Pistol & Diresword
5x Dire Avengers: Exarch: Two Avenger Shuriken Catapults
5x Dire Avengers: Exarch: Shuriken Pistol & Power Glaive
5x Howling Banshees
5x Swooping Hawks
Alaitoc wraith host - Battalion
Farseer: Singing Spear
Spiritseer
10x Guardian Defenders: Bright Lance
5x Rangers
5x Rangers
5x Wraithguard: wraithcannons
Hemlock Wraithfighter
War Walker: 2x Aeldari Missile Launcher
War Walker: 2x Aeldari Missile Launcher
Wraithlord: 2x Shuriken Cannon, 2x Shuriken Catapult
Dvs själen hos en före detta dire avenger. I tidigare arméer har jag haft wraithlords konverterade till en howling banshee respektive en striking scorpion, så det är väl dags igen
Vidare är jag kär i den här gamla illustrationen som gärna skulle få byggas i wraithlord-tappning, eller åtminstone förverkligas bland övriga avengers