Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

holyalex skrev:färgerna gör sig så otroligt bra. riktigt läcker modell dessutom!
+1
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:
holyalex skrev:färgerna gör sig så otroligt bra. riktigt läcker modell dessutom!
+1
Tack Tack! :D

Jul, jobb och pissväder, men idag blev det lite inomhusbilder!

Perimeter Breached! Fall back! Fall back!
For the love of Isha - Fall back!

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Maffiga bilder! Stackars alver, de har inte mycket att sätta emot där...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Grudge skrev:Maffiga bilder! Stackars alver, de har inte mycket att sätta emot där...
Tack! Nej det blir lätt ojämnt på foton när jag har 30 alver och 250 Tyranider i samlingen.. :lol:

Hon är så fin när hon flyger.....

Bild

Bild

Äntligen en kväll med fullmåne, klar himmel och vindstilla! Har inte vågat ta ut Sherridan the Harridan tidigare, men nu så!
Lite efterarbete i paint blev det (jag har inget bättre..), där jag suddade ut hennes flygarbas.

Det börjar bli ett gäng bilder nu, så jag har faktiskt öppnat upp min gamla sida på Facebook så att jag kan samla alla bilder på en och samma plats på ett smidigt sätt. Är någon intresserad finns den sidan som: https://www.facebook.com/Captains-Corne ... 786406889/

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Sweet, grymma foton.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Sweet, grymma foton.
Tack! :D

Nytt år, nya planer...

Under 2018 ska jag:

1:Måla fler modeller än jag köper
Jag kommer absolut att köpa på mig fler modeller, men totalt sett så ska de omålade bli färre!
Jag har 63 modeller i min samling jag vill måla, samtliga Tyranider eller Kultister
Tyranids (13): 5 Warriors, 5 Gargoyles, 1 Carnifex, 1 Dimachaeron, 1 Barbed Hierodule
Genestealer Cult (50): 44 Cultist Infantry av olika slag, 3 Karaktärer, 2 Limos, 1 Tank
1a Januari 2019 ska jag ha färre än 63 modeller i denna grupp

2: Göra mig av med döda projekt
Ibland dyker det upp idéer som påbörjas, men sedan blir det inte mycket mera.
Dags att se mig i spegeln och erkänna för mig själv att vissa saker aldrig kommer att bli gjorda, och de behöver jag då inte ha kvar.
Jag har en del OOP och annat eventuellt framtida pyssel jag inte vill göra mig av med, tex 2nd editions Hive Tyrant, Lictor och Carnifex och lite andra modeller jag blir nostalgisk av att titta på. De ska sparas.
Jag har också en hel del övergivna projekt jag aldrig kommer att ta tag i, som nu är samlade i en låda som jag ska sälja eller skänka. Tex så köpte jag Dark Imperium för att modellerna var så snygga, men kom snabbt fram till att jag inte ville måla Space Marinesen så de sålde jag. Jag vet nu att jag inte kommer att måla Nurge-gänget heller, så även de ska bort.

Idag 3e Januari 2018 så är mitt +/- saldo: +1 (64 omålade), för jag fick precis mess av en kompis att modellerna vi beställde ihop i December nu har kommit! :lol:

Jag har dock påbörjat en av Limosarna till Kulten, så jag är snart nere på +/- 0 igen!

Bild

Den är för liten för att vara något av de existerande fordonen - det hade behövts dubbel bredd och höjd - men det gör inget, den är snygg och den ska vara med i armén!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Limo!!!![HEAVY BLACK HEART]️

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Limo!!!![HEAVY BLACK HEART]️
:D

WIP Gangstermobilen

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Syns tydligt hur sjukt liten den är nu när man får något att jämföra med.

Kanske finns det något FW-fordon som skulle kunna funka som counts-as?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

NilssonHarHund skrev:Syns tydligt hur sjukt liten den är nu när man får något att jämföra med.

Kanske finns det något FW-fordon som skulle kunna funka som counts-as?
Jepp, fel skala. De skulle sålt som smör om de var större. Det här är dessutom den kortare varianten, det finns en till som är längre, vilken jag också har men den får vänta. Jag ville börja med den "lättare" modellen och lära mig do's och don'ts med målningen på den.

Jag kommer att sätta den på en flygarbas så att den svävar i Land Speeder-höjd, då kommer ingen vanlig gubbe att stå i samma höjd som den så då syns det inte lika mycket att den är för liten. :)

Jag har även fått förslaget att räkna den som en Sentinel om jag vill spela med den, vilket skulle kunna funka.
Jag målar dock inte upp den för att spelas, bara för att den kommer att göra sig bra i hyllan bredvid min smutsiga kult!
En grym kontrast med en välpolerad lyxbil mitt bland rost och skit.

WIP efter lite mera fix under dagen:

Bild

Skriv svar