Captains Corner
Re: Captains Corner
Tack!NilssonHarHund skrev:Smart!
Jag har inte målat Space Marines sedan Hedenhös känns det som, men det här var för kul för att inte vilja haka på!
Ett litet missförstånd gjorde att just min modell blev hjälmlös, vilket inte var min plan då jag inte hade några hudfärger med mig.
Min plan var att måla grönt, för det är färger jag har och kan måla med.
Målarplan:
1: Drybrusha från mörkgrönt genom gröna nyanser upp till gult
2: Limma på grus på basen

--- 5 MINUTER: TORKPAUS ---
3: Måla svart på väskor, vapen etc.
4: Lägga gul glaze på all armour, den syns ändå inte på det svarta
5: Lägga Ulthuan Grey över mask plus ansikte för att få det att se ut som en enda stor mask.

---10 MINUTER: TORKPAUS ---
6: Ett lager Ulthuan till på ansiktet och på pergamentet
7: Leadbelcher på all metall
8: Mörkgrått på hela basen, förhoppningsvis hade grusen torkat fast
9: Lila på purity sealen
10: Nuln oil på ansiktet
--- 15 MINUTER: TORKPAUS - Jag var så uppjagad att jag glömde ta bild!
11: Nuln Oil på all metall
12: Drybrush med ljusgrått på basen, väskorna och håret, följt av en drybrush med ännu ljusare grå
13: Repor här och där med Mithril Silver
14: Ett lager till med Gul glaze på rustningen
15: Nuln Oil på metall som missats
16: Fick ett spontant infall att lägga gult glaze även kring ögonen, blev lite för gult
17: Svart på baskanten, där var massa kladd att städa bort
--- 20 MINUTER: TIDEN UTE ---

Jag skulle vilja målat över lite av det gula i nyllet med vitt, och gjort lite blodstänk på rustningen och blod på kniven, och lite edge highligts, men jag hann inte. På 20 min är jag ändå nöjd, det var inte precis avslappnad målning, men bevisligen kan jag fixa en gubbe till ok tabletop standard på 20 min!

Alla bidragen!
(Resultat presenteras imorgon tror jag, det var tillåtet att komma in och måla mellan 18-22 ikväll)
Rolig grej!
Kul idé, och det blev ju riktigt bra!
Jädrar - 20 minuter? Inte illa pinkat.
Fick man preppa & tänka i pauserna så det gick att lägga upp en plan?
Boggalogg skrev:Kul idé, och det blev ju riktigt bra!
Tack!Nurgle skrev:Jädrar - 20 minuter? Inte illa pinkat.
Jo det var väldigt roligt, mycket för att jag och en kompis körde samtidigt.
5 minuter fokus, sedan paus och kika vad den andra har gjort, diskutera nästa 5-minutare och förbereda rätt färgburkar och penslar under tiden gubbarna torkade. Wash och Glaze är inte gjorda för snabbtork.
Jag och Aksel körde typ samma teknik, grunda med drybrush, sen fylla på med så mycket detaljer som möjligt under resten av tiden, plus att vi hann fixa grus på våra baser!
Resultatet i tävlingen blev att Aksel kom etta och jag tvåa, så vår team-målning var inte bara rolig utan gav bra resultat också!
2 av de 8 Hybriderna jag limmade ihop på den målarkväll vi hade i måndags blev helt klara idag!
De är som sagt tvillingar, så här har jag färglagt spegelvänt på dem och reposat lite så att de ändå ser ut som två olika figurer.

Lördag morgon

Lördag kväll
Så nu har jag 6 Hybrider helt klara, plus 1 Aberrant som får hänga med dem tills hans kompisar blir klara!

Tjusigt grim dark. Och inte dåligt plöjt av dig heller på en dag 
Tack!Ismeno skrev:De är så coola. Älskar färgvalet.
Jag med, supernöjd med hur det blev!
Jag blev faktiskt PMad på Facebook och inbjuden till en amerikansk målargrupp med 4000+ medlemmar där det var en lång tråd som diskuterade vilka färger jag hade använt, då det var några som ville kopiera min stil.
Jag berättade såklart, så nu har jag minst 2 splinter cults i USA, för två stycken har postat upp sina kopior!
Bättre komplimang för ett färgschema går ju inte att få!!
Tack! Nej två figurer från primer till klara på en lördag - trots att jag fick en massa annat gjort - det är jag stolt över att ha klarat!Nurgle skrev:Tjusigt grim dark. Och inte dåligt plöjt av dig heller på en dag
Resultatet blev ett bildspel nu ikväll, Waaaghkebäck!
Orkerna attackerar Dasra City i systemet Akebäck.
Kolla gärna in bildspelet: https://youtu.be/DdYLKJbnhUE
Bygge av spelplan pågår!
Om ni liksom jag blir lite varm och glad inombords av att bläddra i White Dwarfs från 90-talet och kolla på spelplaner och terräng, så kommer ni gilla den här planen när den är klar!
Även då var det i en Grim Dark future som slagen utspelade sig, men alltid på välklippta grönområden!
Min tanke är sand, gräs och små skogar - där skogarna kommer att ha specialregeln att LoS-blocka. Man ska kunna kan se in och ut ur dem, men inte igenom.
Första delen är klar, själva basen som gräs, grus och träd ska stå på:

Gräs är klippt och limmat, det är under press nu och bör vara torkat imorgon!
Om ni liksom jag blir lite varm och glad inombords av att bläddra i White Dwarfs från 90-talet och kolla på spelplaner och terräng, så kommer ni gilla den här planen när den är klar!
Även då var det i en Grim Dark future som slagen utspelade sig, men alltid på välklippta grönområden!
Min tanke är sand, gräs och små skogar - där skogarna kommer att ha specialregeln att LoS-blocka. Man ska kunna kan se in och ut ur dem, men inte igenom.
Första delen är klar, själva basen som gräs, grus och träd ska stå på:

Gräs är klippt och limmat, det är under press nu och bör vara torkat imorgon!