Komp i 8th?

Alla diskussioner rörande kompens varande eller icke varande, samt dess utformning.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Komp i 8th?

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev:Men som alltid säger jag att arrangörer gör som de vill, det finns för många som gnäller på turneringsupplägg och för få som arrangerar turneringar.
+1

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Komp i 8th?

Inlägg av Flogger »

Jag var inne på att arra en turnering här i Jönköping på 100 Power Rating. Så inga poäng eller någonting utan enbart Power.

Har inte sett detta göras än och vore roligt att testa. Vill folk sedan osta loss får de väl göra det liksom, vem bryr sig vem som vinner så länge alla får spela och rulla lite tärning och kolla på snygga figurer? :D

Funderar på att införa en absurd mängd soft scores (målning, sportsman o.s.v.) också :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Komp i 8th?

Inlägg av Nurgle »

Flogger skrev:Jag var inne på att arra en turnering här i Jönköping på 100 Power Rating. Så inga poäng eller någonting utan enbart Power.

Har inte sett detta göras än och vore roligt att testa. Vill folk sedan osta loss får de väl göra det liksom, vem bryr sig vem som vinner så länge alla får spela och rulla lite tärning och kolla på snygga figurer? :D

Funderar på att införa en absurd mängd soft scores (målning, sportsman o.s.v.) också :D
”What are you waiting for? Just DO IT!”

:)

WarCry2
Inlägg: 58
Blev medlem: 12 feb 2018, 12:46

Re: Komp i 8th?

Inlägg av WarCry2 »

Flogger skrev:Behövs inte. Det är inte fel på spelet, det är fel på spelarna. Som det alltid har varit och som det alltid kommer vara. Vinnarskallar kommer alltid Opta och spela det absolut bästa utefter vad som är tillåtet medan fluffmongon alltid kommer spela det som är fluffigt och roligt och ballt. Ser inte problemet.

Men som alltid säger jag att arrangörer gör som de vill, det finns för många som gnäller på turneringsupplägg och för få som arrangerar turneringar.
+1 på den

majbjörn
Inlägg: 65
Blev medlem: 18 apr 2016, 15:42

Re: Komp i 8th?

Inlägg av majbjörn »

Har spelat en del games med power och det är helt ok faktiskt, så länge man bannar allt som skulle kräva reinforcement points :P

Edit** Och fortfarande spelar det som Matched Play**
Martin Isdal

Skriv svar