Captains Corner
- NilssonHarHund
Re: Captains Corner
Kardborreband! Genius!
Det är sällan jag tar mig tid att kommentera saker här på forumet och Facebook har jag lämnat för länge sen av olika anledningar. Men efter den sorgliga läsningen kan jag inte längre hålla fingrarna borta.
Som relativt ny spelare vill jag bara rikta ett stort tack till era alla som lägger upp era verk, det hjälper oss nya med vår utveckling, utan er hade mina figurer fortfarande bara haft en färg
Mitt och en väns personliga mål är att spela en turnering detta år sen fortsätta spela minst en turnering om året, så även ett stort tack till er som arrangerar och möjliggör turneringar, ni är en extremt viktig del av hobbyn och förtjänar inget annat än att få positiv energi av oss andra som ”bara” deltar.
Fortsätt med ditt imponerande ”arbete” det är fantastiskt!
Som relativt ny spelare vill jag bara rikta ett stort tack till era alla som lägger upp era verk, det hjälper oss nya med vår utveckling, utan er hade mina figurer fortfarande bara haft en färg
Mitt och en väns personliga mål är att spela en turnering detta år sen fortsätta spela minst en turnering om året, så även ett stort tack till er som arrangerar och möjliggör turneringar, ni är en extremt viktig del av hobbyn och förtjänar inget annat än att få positiv energi av oss andra som ”bara” deltar.
Ja det blev väldigt bra! De sitter tom för hårt om jag gnuggar fast dem på mattan, krävs så hårt våld för att få loss dem att kardborrebandet lossnar från palmbasen före att kardborret släpper från planen!NilssonHarHund skrev:Kardborreband! Genius!
Note to self: Gnugga inte fast dem, sätt bara dem rakt ner, inget vrid.
Berga8 skrev:Det är sällan jag tar mig tid att kommentera saker här på forumet och Facebook har jag lämnat för länge sen av olika anledningar. Men efter den sorgliga läsningen kan jag inte längre hålla fingrarna borta.
Det är ju den sortens reaktioner som ger en motivation till att kämpa på med turneringsfixande istället för att måla på egna gubbar bara för egen vinning:
Att folk blir genuint glada över vad som görs, istället för att beklaga sig över vad som inte är bra nog.
Dagens finfina väder gav möjlighet att jobba utomhus, vilket gör det väldigt mycket lättare att spraya saker!
I ett svep fick alla palmerna ljusare grön nyans på bladens sista centimetrar, och när det var torrt fick alla trädkronorna matt lack sprayade över sig.
Då blev det mera liv i luckan och ingen plastglans, ett rejält lyft!

Även själva planen fick lite ljus- och mörkgrön sprayat här och där för att ge lite liv i gräset, får se imorgon hur det blev, då färgen blir några nyanser svagare när den torkat och sugits in i gräset.
Bonus: Jag råkade ställa en palm nära en magnet. SMACK!! Ståltråd i stammen....
Var har jag mer magneter? Under alla mina tyranider!
They came from the trees...

Nu när jag gjort de småfixar jag skulle åtgärda efter vårt första speltest - dvs fixat lite mer nyanser på träd o gräs, fixat så att jungelbasernas kanter syns bättre mot spelplanen och fixat så att träden inte välter - så parkerar jag Sand Island och går vidare på nästa plan.
Tanken just nu är lite Necronbyggnader, något jag aldrig försökt mig på innan och som vi inte har något alls av på RnR i nuläget.
Luv it! Wub Wub 
Alta så dina småkritter inte får träsmak
Ska bli spännande att se ett Necronbräde ta form!
Haha!Kaptenen skrev: Bonus: Jag råkade ställa en palm nära en magnet. SMACK!! Ståltråd i stammen....
Var har jag mer magneter? Under alla mina tyranider!
They came from the trees...![]()
![]()
Jag ser fram emot att möta någon med magnetiserade baser så de kan börja utnyttja det där i ett faktiskt slag
Sebastian Magnusson
Kommer att tänka på den klassiska kylskåpsbilden 
Tack!Nurgle skrev:Luv it! Wub Wub
Ingen fara, att kuta upp och ner för trädstammar är bra träning och bra för aptiten!
Lictor skrev:Haha!
Jag ser fram emot att möta någon med magnetiserade baser så de kan börja utnyttja det där i ett faktiskt slag
Jag gör en fall back här, och klättrar upp i träden så att du inte kan slå på mig i din runda.
Boggalogg skrev:Kommer att tänka på den klassiska kylskåpsbilden
Haha! Den ska jag leta reda på!
Under detta första test så kom vi snabbt fram till några få punkter som kunde göra planen bättre med ganska enkla åtgärder, vilka nu alla är genomförda!
1: En ljusare grön nyans på skogsbasernas kanter, så att det syns ännu tydligare var skogen börjar.
2: Kardborreband under samtliga 25 palmer, så att de inte välter när de får en knuff.
3: En ljusare grön nyans på de sista centimetrarna på alla palmbladen, för att ge lite mer liv i dem
4: Matt lack på alla palmblad, för att få bort den orealistiska plastglansen
5: Lite färgskiftningar i själva planens gräs, för att få en mer levande naturlig look.
Allt som behövdes köpas var någon meter kardborreband, klister, ljus- och mörkgrön sprayfärg och matt spraylack, sen gick det ganska fort att få det på plats!
Med det så är Sand Island ett snäpp bättre, både att spela på och att titta på!
Nu har jag stuvat undan den för att lägga fokus på annat, jag har inte mer tid att lägga på den just nu.

Finare träd! Att få först vara en gran och sedan bli en palm är en resa få granbarr får göra!

Toppen! Med små medel göra stora förbättringar, vad är där inte att gilla?
Tycker att det blev mer djup i träden och planen med målningen.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Tack!RUNE skrev:Toppen! Med små medel göra stora förbättringar, vad är där inte att gilla?![]()
Basmaterial i burkar för 29kr styck! Noink!

Genestealer Cult Aberrant, nummer 3 av 4:

Mina 3 speciella pojkar!
- NilssonHarHund
Ikeas korkplattor är i sanning perfekt basmaterial. Billigt, drygt, lagom tjockt och lätt att skära och limma.