Runes målarhörna

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Well, sista Anvil karaktären klar, en Kommissarie med hoppsnytning-pose. Hur kan man bara säga nej till det? :D

Bild

Bild

Bild

Valde att köra rocken svart, likaså skärmmössan. En kommissarie ska vara svartklädd, även i öknen. Själva rustningen fick bli ökenbrun men annars har jag hållit figuren ganska sober eller vad man ska säga. Så det var alla fyra karaktärerna från Anvil Industry, bara inhandlade för att det var roliga modeller. Nästa projekt fnular jag fortfarande på men ska nog pimpa något IG fordon till eller två.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Röde »

Tjusigt blire!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Nurgle »

Villa fantastiska old-school-goes-posing modeller. Extra skön snubbe med Chainsword över axlarna. Grymt jobbat!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Serpent »

Märklig textur på rustningen. Är det målningen i sig, inzoomningen eller modellens ytskikt som är orsaken?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Röde skrev:
13 nov 2019, 12:49
Tjusigt blire!

Tackar! :)
Nurgle skrev:
13 nov 2019, 23:49
Villa fantastiska old-school-goes-posing modeller. Extra skön snubbe med Chainsword över axlarna. Grymt jobbat!
Tack! Poserna var lite det som fick mig att köpa dessa figurer. :wub:
Serpent skrev:
14 nov 2019, 11:00
Märklig textur på rustningen. Är det målningen i sig, inzoomningen eller modellens ytskikt som är orsaken?
Jag såg det nu men det är min mobiltelefon som "autokorrigerat" bilden. Ser ut som den har ökat "skärpan", det får ofta den effekten. Själva modellerna i sig ser högs normala ut i strukturen.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Pimpade min Punisher tank nu. Den är min lilla ögonsten. Presterar sällan överdrivet bra men att få rulla 40 tärningar i stöten är bara för trevligt för att ignorera. :D

Så, före-bilden:
Bild

Har inte gjort något komplicerat direkt. Pigment på banden för att få en mer dammig look. Lite lådor på vagnen. Egentligen är det lite av en styggelse att ha material på utsidan av en stridsvagn rent logiskt men här gäller bara rule of cool. Lådorna på sponsorerna borde egentligen sitta på baksidan men jag föredrog att ha de ovanpå. Speciellt att ha en öppnad låda ammunition på utsidan är ju inte bra men, ja. Rule of cool!!

Bild

Lådan med granater är givetvis inte så smart att ha på tornet men där blev en tanke bakom det. Enligt vissa stridsvagnschefer (tyska) under andra världskriget så var det bästa sättet att röja undan fientliga soldater runt vagnen att helt enkelt öppna luckan och kasta ut ett knippe granater runt vagnen. Det skadade inte vagnen men gjorde ganska ont på fienden. Nu förvarades de granater inuti vagnen förstås men ja... Rule of cool. :roll:

Bild

Och lite Kamouflage nät + battle damage så var det hela klart. :)

Bild
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Nurgle »

Punisher är lätt den coolaste av alla Battle tanks. Har en liggandes i en låda som fick strula på foten i mån tävlingslista. Men en dag...
BTW är strecken riktiga kills? Hade varit sjukt ballt!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Kaptenen »

Fin tank!

Som om den vore i ett datorspel, ammo crates överallt, bara att plocka! :D

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Runes målarhörna

Inlägg av RUNE »

Nurgle skrev:
07 dec 2019, 00:20
Punisher är lätt den coolaste av alla Battle tanks. Har en liggandes i en låda som fick strula på foten i mån tävlingslista. Men en dag...
BTW är strecken riktiga kills? Hade varit sjukt ballt!

En fräck idé men så är inte fallet. Då hade hela vagnen varit full av streck vid det här laget. :D
Kaptenen skrev:
07 dec 2019, 17:44
Fin tank!
Som om den vore i ett datorspel, ammo crates överallt, bara att plocka! :D

Tack! Jo, lite Call of Duty blir det liksom men det får gå. :D

Väntar på en sändning marines från GW så under tiden färdigställde jag en modell av en Panzer IV så länge. Den har åkt upp och ner i projektlistan de senaste två åren men gjorde en drive för att bli klar. Närmre 800 delar inklusive stansade metalldelar samt att larvbanden limmas ihop från individuella länkar. 144 st per sida. Det är sådana här modeller som får mig att uppskatta GW fordonsmodeller.

Den borde egentligen målas med Airbrush men jag har ingen, så det fick bli vanliga penslar. Men när vädringen var färdig så vart jag ändå rätt nöjd med den.

Bild

Bild

Bild
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Runes målarhörna

Inlägg av Kaptenen »

Fin tank, men att måla något annat än 40k? :o
Helt crazy.

Skriv svar