Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Jag tyckte Warriors var fräcka innan det var coolt! :D

Jag har alltid tyckt att det var imponerande modeller men det har varit långt ifrån alltid de varit spelbara. Vet att tidigare kunde Heavy bolters kunde såga bort tre Warriors innan du kunde säga "flaskhals". :(

Men snyggt målat som vanligt!

Antar att Helldrake:en ligger på is för stunden då?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
28 jan 2020, 08:51
Jag tyckte Warriors var fräcka innan det var coolt! :D

Jag har alltid tyckt att det var imponerande modeller men det har varit långt ifrån alltid de varit spelbara. Vet att tidigare kunde Heavy bolters kunde såga bort tre Warriors innan du kunde säga "flaskhals". :(

Men snyggt målat som vanligt!
a
Antar att Helldrake:en ligger på is för stunden då?
Tack! :)

Jo de har fortfarande en lång rad ärkefiender som blåser dem av brädet utan ansträngning, men det är en del av spelet det med.
Det går att göra dem ganska tåliga numera, tex att göra så en enhet räknar alla AP-1 och AP-2 som skjuter på dem som AP 0, eller att fixa så att de räknar bort 1 Damage (som lägst ner till 1) när de tar stryk, eller den gamla klassikern Catalyst som ger 5+ FNP.
De är inget för tävlingsbrädena, men för roliga matcher mot vänner så tycker jag absolut de har sin plats!

Jepp, Helldraken får vila tills lusten att måla annat än Tyranider kommer tillbaka.
Kan bli några veckor, kan bli några år.
____________________________________________


Senaste 3 Warriorsen klara!


Bild


Bild


Bild


Jag har redan tre till på ingång - Nu med svärd och bössor!
Boneswords är ikoniska vapen :wub:

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

Asnajs!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:
09 feb 2020, 17:31
Asnajs!
Tack! :)

_____________________________


Från shooty warriors till fighty!
Eller, de har ju Deathspitters de också, men när de här grabbarna med svärd kommer fram så gör de lite mer skada än de som bara har Scything Talons som komplement till bössorna.

Att ha ett skjutvapen i ena handen och ammunitionen i andra handen, och då ammofeeden tvärs över bröstkorgen - det känns inte som ett bra upplägg för att kunna vara rörlig och fajtas med svärd!
Min tanke var att ha svärden på samma sida och bössa med ammo på andra sidan, både för att få ett mer logiskt och smidigt upplägg på beväpningen och för att kunna göra mer dynamiska poser på modellerna.
Jag har införskaffat mig en tentakelrullare från Green Stuff World, så jag bytte ut en arm mot en ammo-tentakel / tub:


Bild


Bild


Bild


Bild


Jag tror det här blir bra!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

Det tror jag också. Det ser jättebra ut!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Skitfräcka!

Greenstuff World verkar ha mycket roliga saker när man tittar.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Captains Corner

Inlägg av Nurgle »

Här händer det grejer :) Sjukt coola modeller som alltid. Gillar att trots samma färgschema på Tyraniderna tar du det hela tiden till nästa nivå.

”By striving for perfection, you achieve greatness.”

Kul med batrep också, sånt är allt trevligt :)

Hade även varit häftogt att se Khornetemat fortsätta. Tänk en Lord of Skulls Kapten-style! Det vore riktigt brutalt.

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:
16 feb 2020, 09:04
Det tror jag också. Det ser jättebra ut!
Tack!

RUNE skrev:
16 feb 2020, 21:42
Skitfräcka!

Greenstuff World verkar ha mycket roliga saker när man tittar.
Tack! :)
Jo det är lätt att köpa på sig extra godis hos dem! Massor av sköna prylar :wub:

Nurgle skrev:
27 feb 2020, 22:13
Här händer det grejer :) Sjukt coola modeller som alltid. Gillar att trots samma färgschema på Tyraniderna tar du det hela tiden till nästa nivå.

”By striving for perfection, you achieve greatness.”

Kul med batrep också, sånt är allt trevligt :)

Hade även varit häftogt att se Khornetemat fortsätta. Tänk en Lord of Skulls Kapten-style! Det vore riktigt brutalt.
Tack!
Precis! Perfektion är inte ett mål, det är en strävan. (Fulgrim knows)
Det är med en blandad känsla av ångest och stolthet som jag ser Gaunts med 5-10 års mellanrum stå bredvid varandra.. men nej, jag gjorde en tillbakaresa för några år sedan och uppdaterade allas skal och nästan allas baskanter, det får räcka. Det får vara en lite charmig blandning i målarstilen. :)

Khorne är förpassade till hyllan just nu. Bokstavlingen.
Det kommer säkert en vind av motivation någon gång i framtiden, tills dess får de vänta.

______________________________________________


Inte ett penseldrag på en enda modell på ett bra tag nu.
Dels så har baksidan av att bo i ett 35 år gammalt hus slukat en del tid, renovering av badrum pågår, men jag har samtidigt renoverat mitt hobbyrum / kontor!

Bildbonanza!!


2017

Bild
Det var inte dåligt då, men inte så bra som jag vill ha det..
Modellerna fick inte plats, för böckerna fyllde alla hyllor, och det får liksom inte plats fler vitrinskåp där inne.
Planen var att bygga en rejäl bokhylla i rummet utanför, för att få ut böckerna och White Dwarfsen dit och då kunna få upp modellerna i Kallax-hyllan.


Bild
Samtidigt trängdes Tyraniderna i ett vägghängt skåp. Fint, men de syns inte så bra som önskat i rummet och de största fick inte plats där inne.


2018

Bild
Den här bokhyllan, men i huvudsak spel o pussel som barnen växt ifrån, flyttades till en annan del av huset så att jag fick min vägg och kunde bygga en hylla till hobbyböckerna!


Bild
BAM! Alla böcker och mer där till fick plats, och mer kommer att få plats! :wub:


Bild
... och då kunde mina andra arméer flytta in i hyllan, och de stora Tyraniderna flytta in i vitrinskåpet!


Så har det sett ut sedan dess. Inte dåligt alls egentligen, men som en vis man en gång sa: "By striving for perfection, you achieve greatness"
Jag ville ha en ännu bättre lösning. Bättre och snyggare. Och som skyddar modellerna från damm. Alla måste in bakom glas!

Golvytan är densamma, så jag fick tänka uppåt istället för i sidled!
Det är ganska luftigt på höjden.... och ganska tråkigt med modeller längst ner i Detolf-skåpet...
Visionär del av hjärnan: Tänk om Detolfskåpet stod högre upp!
Analyserande del av hjärnan: På vad? Det är tungt och ömtåligt, och fylls med värdesaker.
V: En stabil bänk!! Med förvaringsytor inuti till det som just nu är på nedersta hyllan i Kallaxen!
A: Du kan använda nedersta hylla av Kallaxen, men den är för svag och behöver då förstärkas. Det får då plats 3 Detolfs ovanpå.
V: Hold my alkoholfria Briska!


2020

Bild
Jag sågade av en av de tjockare väggarna och hade tänkt att använda dem igen.. men WTF.
Well om ni undrar varför en Kallax inte väger så mycket och inte kostar så mycket så är det för att de tjocka väggarna är fyllda av kartong..
Hård kartong, i sick-sack-möster.. Säkert hållfasthetstestat om och om igen, men inte fasen går det att skruva i.
Spånskivorna är bara precis i kanterna.


Bild
Ny plan, använd de vanliga hyllplanen även i kanterna, och förstärk även dem!
Med 45x45 reglar fram och bak intill varje hyllplan så kan elefanter hoppa på hyllan när den är klar!


Bild
Limmat och skruvat, Sveriges tyngsta Kallax!


Bild
Som om den kommit direkt från Ikea så här! :D


Bild
På tal om Ikea, vi var uppe och köpte ny badrumsinredning, och lika viktigt 2 nya Detolfs och en enkel 4x1 Kallax.
Detolfen kan inte stå inne vid väggen då det är snedtak, så där satte jag den nya med de gamla skåpen och lådorna.


Bild
Tadaa! :wub:


Bild
Med ett 12mm hål borrat i bottenplattan så drog jag in en LED-slinga underifrån, sedan upp längst metallramen och via en liten list i taket (trekantslist med sneda sidan inåt, för att ljuset inte ska lysa i ögonen på den som tittar på skåpen), och ner igen. Ikeas LED-slingor går att klippa av på bestämda platser, så den slutar på motsvarande läge som den kommer upp.


Bild
Häpp!


Bild
Klart! Och allt hobbystuff fick plats i skåpen och i facken under!
(Dvs det som ska vara lättillgängligt! Självklart finns det terräng, potentiell terräng och en massa annat i garderoben, på vinden och i garaget :lol: )


Bild
Det är dessutom plats för fler Tyranider där inne, många står väldigt glest! :)


Bild
Sherridan the Harridan


Bild
Warriors, Shrikes och Raveners


Bild
Swarmlord med gaunts


Bild
Exocrine som laddar upp, men Warrior bodyguards.
En gång mitt bidrag till en målartävling.


Bild
Hormagaunts


Bild
Tjejer med grov benstomme


Bild
Toxicrene... farligare i att hålla i än att spela med


Bild
Genestealers


Bild
Hive Tyrant Alpha (alla upgrades som går att köpa) i Book of Nids, en display jag gjorde till en annan målartävling.
Hive Tyranten går att plocka loss och spela med.


Bild
I väggskåpet hamnade istället mina Eldar, Genestealer Cult, Chaos Daemons, Blood Angels och World Eaters samt en liten grupp med blandade snubbar.


Bild


Bild

________________________________________


Nu känns det riktigt bra!
Nu ska jag måla klart fler warriors! :D

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Captains Corner

Inlägg av Röde »

Galet! Så bra. Nivån på Tyranidarmén när man ser det så här är helt galen. Hatten av!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

PatrikW
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 aug 2009, 12:35

Re: Captains Corner

Inlägg av PatrikW »

Härligt bygge =)

Gillar nästan såna här "omkringbyggen" ännu mer än det vanliga arbetet ibland =)

Skriv svar