Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
07 apr 2021, 08:02
Trevliga Genesteelers! Ser att de är lite varierade i hudtonerna, är det avsiktligt?
(Det är en rätt vanlig metod inom modellbyggarsfären för enfärgade fordon att måla ytan i flera olika och subtila nyanser)
Tack! :)
På de enskilda modellerna, som på de nyare i främsta ledet, så är det meningen med skiftande hudtoner.
Mellan modellerna, så är det helt enkelt olika recept på olika årgångar som är förklaringen.

____________________________________________________


Nya renoverade armén har fått fler modeller!

Hive Fleet Hebenon
2021-04-26

Bild
3166 poäng, 182 modeller

HQ
1 x Hive Tyrant
1 x Broodlord
2 x Neurothrope

Elite
6 x Zoanthrope (3+3)
1 x Deathleaper
1 x Lictor

Troops
9 x Warriors
80 x Termagants (30+30+20)
30 x Hormagaunts
6 x Ripper Swarms
31 x Genestealers (20+11)

Fast
10 x Gargoyles
1 x Dimachaeron

Heavy
1 x Toxicrene
1 x Trygon Prime
1 x Tyrannofex
______________________________

Sista 14 Genestealersen plus något mer samtidigt står på tur!

PatrikW
Inlägg: 138
Blev medlem: 28 aug 2009, 12:35

Re: Captains Corner

Inlägg av PatrikW »

Ser grymt maffigt ut när allt står framme så =)

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

PatrikW skrev:
29 apr 2021, 16:26
Ser grymt maffigt ut när allt står framme så =)
Tack! :wub:

_______________________________


Lite annat har kommit emellan, men nu är ytterligare två gamla modeller tillfixade. :)
En Tyranid Prime och en Carnifex:


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild

________________________________________


Vet inte riktigt vilka gamla Tyranider som ska reoveras härnäst.. kanske lite Hormagaunts, kanske några Broodlords..

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Stabilt arbete som alltid. Ser att det är mer dekoration på baserna. Gillart. De små rosafärgade blommorna på Carnefexen, är det något du gjort själv eller köpt färdigt?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
28 maj 2021, 12:21
Stabilt arbete som alltid. Ser att det är mer dekoration på baserna. Gillart. De små rosafärgade blommorna på Carnefexen, är det något du gjort själv eller köpt färdigt?
Tack! :)
Blommorna är köpta, de finns i ett antal färger där jag har rödaktiga och gula:

Bild

De passar bra dubbelt upp!
1: De ger lite mer liv till modellen, utan att sno fokus.
2: De passar fluffet! Tidigt i invasionen så släpper Tyraniderna ut miljarder sporer över planeten som blommar ut och både gör luften mindre hälsosam för invånarna samt sätter en sabla fart på floran i övrigt, så att det både blir svårt för invånarna att ta sig fram och att näringen sugs upp ur marken och blir en lättäten planta för Ripper Swarmsen. Nom Nom Nom :mrgreen:

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Kaptenen skrev:
29 maj 2021, 14:42
Blommorna är köpta, de finns i ett antal färger där jag har rödaktiga och gula:
Tackar! Har letat efter just blommor, inte bara för 40K, utan för dioraman. Det enda jag hittat har varit "photo etched" blommor, vilket är blommor stansade ur tunna ark av mässing. Svindyra b.t.w. Så det här var ett bra tips. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Verkliga livet och lite andra hobbyprojekt har kommit emellan mig och min renovering av min Tyranidarmé, men arbetet har inte stannat upp helt!

Den här Broodlorden köpte jag begagnad en gång i tiden. Sprayad svart och lite misshandlad, han saknade bla både en klo och tungan.
Nu har han fått nytt skal, ny tunga, nya basdekorationer och lite allmänna touch ups:


Bild

___________

En av de grejerna som är läskigast med att gå över alla modeller en gång till är min Harridan.
Hon är så sabla stor! Jag vet att hon kommer att ta riktigt lång tid att gå över, så jag har liksom jobbat runt henne i displayskåpen.
No more.
Nu är hon på målarbordet!

Vingar, svans och klor ligger kvar i skåpet, jag gör klart kroppen till att börja med.
Originalmodellen har av någon märklig anledning ögon som är mindre än Hormagaunternas, så de syns knappt alls.
Smaug-inspirerat så har den här tjejen nu fått nya ögon - it's a girl dragon! - och även tillfixade skador på tänderna samt nytt skal på huvudet.


Bild


När hela kroppen är klar så ska jag ge mig på svansen, sen vingarna, sen klorna, sen fixa till basen.. sen är hon klar!

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Ögat blev riktigt bra tycker jag. Ögon på figurer är det jag kämpar med mest. Så länge de inte blir skelögda så är jag nöjd.

Först nu jag noterade att Harridan ser ut som en ohelig blandning mellan en Alien Queen och draken från Shrek. Coolt! :wub:
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:
01 jul 2021, 09:33
Ögat blev riktigt bra tycker jag. Ögon på figurer är det jag kämpar med mest. Så länge de inte blir skelögda så är jag nöjd.

Först nu jag noterade att Harridan ser ut som en ohelig blandning mellan en Alien Queen och draken från Shrek. Coolt! :wub:
- You're.. You're a girl dragon! Oh sure! I mean, of course you are a girl dragon!

Och tack! Jo ögon är kniviga... det förenklar saken när de är i storlek guardsmanhuvud! :lol:

____________________________________

Renoveringen av hela armén rullar på!
En Gammel-broodlord och Sheridan the Harridan är nu klara!


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Härligt att arbetet fortskrider. :) Ser bra ut, som vanligt förstås.

Ah! Den gamla brood lorden, den har jag själv sittandes i gömmorna. Den är i desperat behov av renovering.
Vad kommer härnäst?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar