Eldar
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Eldar
Fast om man köper bike till honom så slipper man kompstraffet för fordonet.
Efter en del funderande är jag beredd att lobbyera för denna variant:
-5 Asurmen (Fattar inte riktigt varför han skulle vara så bra som vissa säger så kvar på -5)
-4 Jain Zar (Inte riktigt lika bra som Karandras kanske)
-5 Karandras (Stabilt närstridsmonster)
-5 Maugan Ra (Han är bra, det bara är så)
-4 Fuegan (Fortfarande en bra kille, ganska allround)
-0 Baharroth (Skyleap går ner på -2 på Hawks, vilka endast får +.5 per modell i första enheten)
-5 Asurmen (Fattar inte riktigt varför han skulle vara så bra som vissa säger så kvar på -5)
-0 Baharroth (Skyleap går ner på -2 på Hawks, vilka endast får +.5 per modell i första enheten)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Mutt skrev:Fast om man köper bike till honom så slipper man kompstraffet för fordonet.
Fast det stämmer ju bara om man inte har en enda wave serpent i hela listan (dom har alltid 1-2 platser över eftersom dom kan ha 12 man i sig).
Nya minusen på PL verkar bra. Att baroth går på 0 är bra, men hawks är riktigt kassa, +0,5 per kille kan vara lite snålt. Kanske att enheten skulle kunna ge +1-2 och sen ha +0,5 per kille. Jag har testat dom några matcher i rad nu och dom suger verkligen.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Bara jag som tycker att Asurmen bör kompas snällare än Jain-Zar och Karandras? Ärligt talat vad är han bra till?Katarsis skrev:Efter en del funderande är jag beredd att lobbyera för denna variant:
- NilssonHarHund
Dire avengers med fearless och en snubbe att kasta det första woundet på är rätt trevligt om de går till fots. Men det är såklart inte värt 230p.
Karandras är bra för stealth. 3+ cover till striking scorpions i kombi med en bättre power fist är klart värt.
Jag hävdar att Karandras och Maugan är de bra fenixherrarna, övriga är snudd på kassa.
Karandras är bra för stealth. 3+ cover till striking scorpions i kombi med en bättre power fist är klart värt.
Jag hävdar att Karandras och Maugan är de bra fenixherrarna, övriga är snudd på kassa.
Snabb fråga om nya mallen, fortune minuset på farseer, får man -3 extra för att man har en warlock till en jetbike enhet? och om det i sa fall är för varje jetbike mounted warlock får man -15 för att man har 5 jetbike enheter ledda av warlocks? känns lite flummigt i min mening? å andra sidan kan jag ha missuppfattat totalt!!
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Trodde nästan att det var menat såJocke Rapp skrev:Nej, det minuset är bara om man har en enhet med bara warlocks.
Eldrad + Avatar = -10 fortuneminus?
Eldrad+ Farseer med bodyguard = -∞ fortuneminus?
Eldrad+ Farseer med bodyguard = -∞ fortuneminus?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
-
Silversixx
Vad minus Domus?Snot skrev: Eldrad+ Farseer med bodyguard = -∞ fortuneminus?