Målningsidé

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Hylander

Målningsidé

Inlägg av Hylander »

Har funderat lite på att spela SW eller BA. Men vill inte riktigt löpa linan ut.

Så jag har funderat på Nordiska vikingar som går bärserk, vilket torde passa båda. Sedan får man väl välja.
SW passar detta till rätt lätt antar jag. BA tänkte jag lösa med att Blood Chalice blir öltunna eller ölsejdlar. Sedan är det väl bara att köra på de gamla gudarna för spec karaktärer oavsett codex.

Sedan kommer ju frågan på hur allt skall se ut. David (Watchman) har ju snygga SW killar konverterade med Chaos Warrior mantlar vilket såklart skall med. Men jag tänkte köra det lite hårdare och få med Mauraderbitz i det hela. Sedan har jag testat på att klippa lite i killarna för att förlänga dem (göra dem längre) så att de blir lite mäktigare också. Vad tror ni om detta. Finns det lite tips/åsikter.

All hjälp mottages tacksamt.
/Hylander

PS Är jag ute och cyklar med denna idé? DS
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Tist

Re: Målningsidé

Inlägg av Tist »

Personligen tycker jag att idéen passar bättre med SW än BA. Risken är att om du kör en armé som folk direkt kommer att förknippa med SW genom bara hur det ser ut (skägg, nordiskt, horn på hjälmar vikingar, etc) men med BA regler är att det bara kommer bli konstigt för andra... annan armés ikonografi med en annans regler känns bara fel imo. Men det är ja.

...dessutom skulle du köra med SW regler kan du göra saker som rider på stora grisar iställer för vargar! Särimner ftw!
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Håller med Tist. Rymdvikingar med andra regler än SW (eller Chaos om de är tydligt Chaos-dyrkande) kan nog bli förvirrande.

Men idén låter väl helt OK. Kanske inte en helt unik idé, men den funkar säkert.

Letar du efter idéer på hur du skall göra marines större finns det mängder med tutorials om truescaling på Bolter and Chainsword.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Hylander: Kul ide kan kanske funka! men försök bygga en gubbe & måla den så man kan få se hur du tänkt dig :)
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Havfre

Inlägg av Havfre »

Öl-vikingar: SW
Wagner-vikingar: BA
Hade tidigare en ide om att göra nazi marines, eller nationalromantiska marines då inte det inte är tätt med judar i 40k-världen. Köra SW listan men inte powermetalvikingsfromspace.

Men diggar planen. Tror du kan få några riktigt feta konverteringar.

Blom

Inlägg av Blom »

jag har också choas mantlar på mina marines....
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Mutt

Inlägg av Mutt »

Vill minnas att jag i en gammal White Dwarf såg någon som gjort space wolfs med bara armar (catachan tror jag) och det såg ganska "vikingigt" ut.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Hmm lutar klart åt SW men jag ser nog till att undvika måla dem med SW symboler. Kan vara värt att ha BA valet...

Efter att kollat codexar så verkar ju SW ha lite mer godis när det kommer till gubbar medan BA har mer fordon. Alltså är det fräckare med SW.

Får testa på lite figurer och återkomma. Dock skall det lackas lite IG, byggas lite orker samt FIXA till massa Dredds till mina CF först. Så det börjas nog inte imorgon...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Havfre skrev: Hade tidigare en ide om att göra nazi marines, eller nationalromantiska marines då inte det inte är tätt med judar i 40k-världen.
Signatur uppdaterad...

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Havfre skrev: Hade tidigare en ide om att göra nazi marines, eller nationalromantiska marines då inte det inte är tätt med judar i 40k-världen.
Bild

Skriv svar