Målningsidé

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
egge

Re: Målningsidé

Inlägg av egge »

Jag tror på att bara köra på en av arméerna och istället köra dem fullt ut. Du har möjlighet att göra vilken av dem som helst hur coola som helst och bör kunna hitta en bra kompad, tävlingsinriktad lista också. Om du skulle få för dig att byta tror jag det blir lite avigt. Särskilt om du skall bygga om dem rejält. För eller senare kommer du komma underfund med att det passar bättre med varg-tassar/röda blodsdroppar på modellerna, beroende på ditt tema, för att få armén kännas mycket snyggare och ha en bättre helhet så det är lika bra att bestämma sig från början vilken armé du skall ha så att du satsar helhjärtat på den armén. Jag tror det blir bättre arméutseende-mässigt, istället för att göra lite halvvägs åt båda hållen.

Sedan kan du säkert alltid spela dem som den andra armén ändå, ibland. Men såsom du beskriver så tycker jag vargar passar bättre. Jag tror det är många som kommer spela BA numera så jag tror på att köra vargarna. Listan har potential, armén kan bli vildare och mer varierade konventeringar känns motiverande samtidigt som du säkert kan få ihop lista både på kompat och okompat.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

bildsköne bengtsson

Inlägg av bildsköne bengtsson »

jag blir nöjd bara du har swastikor på axelskydden!
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Det som skymtar i bakgrunden är min stora krootenhet (10+7) som helt utan att rapa åt upp sex Grey Hunters och sen claimade ett objektiv. Du kanske borde måla på din Tau-armé istället Hylander. Grymt mycket fetare i närstrid.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

speedfreek skrev:Sjukt att du lyckats ta exakt samma bilder som jag och att jag aktivt ställde fram gubbarna för att ta bilderna.
Och de är "true scale" och förlängda i midja och lår, samt armar.
Jag stod bakom dig och fotade, kan ha något med det att göra...
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Fusk!

Skriv svar