Blood Angels

Moderator: Kompmallsansvariga

Jacke

Re: Blood Angels

Inlägg av Jacke »

fjugin skrev:
Katarsis skrev:
Mortarion skrev:På tal om minusen för land raiders så fattar inte jag minusen i stil med "-1 if there is at least one Land Raider in the army able to transport Gabriel Seth". Det finns väl ingen land raider som inte kan transportera Seth (eller Tycho)? Varför inte bara skriva "-1 if there is at least one Land Raider in the army".
"Able to transport" skall bedömmas i uppställningsfasen utav armén, så om den enda Land Raidern man har i armén är en vanlig Godhammer köpt till en enhet om 5 Terminators har Gabriel Seth inte möjlighet att embarka i den och får således inget minus. Detta bör nog och kommer förtydligas snarast.
Blir det inte då väldigt lätt att komma runt komp-minuset. Köp land raidern till en tia tactical marines (som sedan combat squadar). Nu kan seth åka raider med en 5:a tactical marines men på armélistan ser det ut som att han inte kan det, så inga extra-minus.
I icke SM-komp så verkar det räcka med att man har en transport i armén, där bryr man sig inte om det faktiskt finns plats i den eller inte, t.ex.
Lash of Submission: -20 if the army contain rhinos
Abaddon the Despoiler: -7 if there is at least one Land Raider in the army
Ghazghkull Thraka: -5 if there is at least one transport in the army

Varför denna skillnad?
Varför ska Gabriel ens ha extra minus för transport? Han är ju fortfarande rätt kass i assault. Han snittar ju knappt en död space marine per närstridsrunda, vilket är pinsamt klent jämfört med de flesta andra karaktärer.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Räkna på Tyranid Warriors istället då...

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

står han mot warriors så är han nog död som disco innan han kan slå, och på chargen kanske han dödar 2
3+/4+ och 3 wounds ingen eternal warrior, inget powerweapon, en riktigt bra grej mot orcboyz... nja jag vet inte han suger som en nilfisk för 160p. hellre kapten med powerfist imo.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Tror speedfreek har listat ut nå klurigt, men min erfarenhet säger mig att Gloria Estefan är lika het på Bergheim som Seth är mot Tyranid warriors.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

cadelin

Inlägg av cadelin »

I swam with Gloria Estefan!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Gloria Estefan badade aldrig i genesarets sjö.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Gloria Estefan är inte en Blood Angel, alltså får hon inte diskuteras här! Tillbaka till ämnet.
Admin

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Föreslår 1 extra minus på land raiders som är tagna som troops, känns som att det kan vara rätt användbart att få deploya en land raider på dawn of war.
Är väl ett par andra chapters som kan ta den som troops också (sw med Logan, deathwing)

cadelin

Inlägg av cadelin »

ja det är ett vettigt förslag
15 dc i landraider med en Reclusiarch 24" in på banan är inte roligt att möta

Yautja

Inlägg av Yautja »

fjugin skrev:(deathwing)
Nej Deathwing är inte betrodda med dedicated land raiders.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Skriv svar