Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Imperial Guard

Inlägg av LillePer »

Mer minus ligger på de specifika bilarna, Imparna kan i störra grad ta fler billiga bilar som inte är transporter än många andra codexar. Vilket gör att fordonminuset blir lite klumpigt. Minus på specifika enheter är ju mer precist.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

MaidenManiac skrev:Orkar inte direkt läsa igenom 24 sidor så här kommer frågan som kanske redan är ställd:

Jag skulle vilja veta hur man har resonerat när man bestämt sig för att IG ska få ha mer fordon än alla andra innan minusen för fordon börjar ticka in?
Det är ju inte direkt så att IG har dåliga fordon, snarare är det väl iaf i viss mån tvärt om (chimeror, hydror och flygfanskapen)?

Gärna ett mer målande svar än "guards behöver ju bilar". Det svaret ger ju direkt följden att alla andra också behöver bilar för att gömma sig undan guardsens hemska shooting och är därmed inte direkt givande...
Nu är jag ju inte kompmalls-kompositör men jag antar att det beror på; T3, 5+ save och ingen närstrids kapacitet (med några undantag). Har du sprängt en Chimera någon gång? Du vet väll att statistiskt sett ska 4 av stackarna i dö.
PerS skrev:Mer minus ligger på de specifika bilarna, Imparna kan i störra grad ta fler billiga bilar som inte är transporter än många andra codexar. Vilket gör att fordonminuset blir lite klumpigt. Minus på specifika enheter är ju mer precist.
Jo fast bilarnas effektivitet ökar ju exponentiellt ju fler de är så en kombinartion av de båda är nog lämpligast.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag tycker minuset är bra som det är nu, minus på de specifika bilarna och mer minus när du börjar ha riktigt många. För ärligt talat, vem blir ledsen om de möter guards med 4 bilar...

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Tycker att vendettorna borde ligga på -5 per squad och -3 per vendetta
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

imp skrev:Tycker att vendettorna borde ligga på -5 per squad och -3 per vendetta
Låter helt klart vettigt.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

MaidenManiac

Inlägg av MaidenManiac »

Skulliz skrev:
MaidenManiac skrev:Orkar inte direkt läsa igenom 24 sidor så här kommer frågan som kanske redan är ställd:

Jag skulle vilja veta hur man har resonerat när man bestämt sig för att IG ska få ha mer fordon än alla andra innan minusen för fordon börjar ticka in?
Det är ju inte direkt så att IG har dåliga fordon, snarare är det väl iaf i viss mån tvärt om (chimeror, hydror och flygfanskapen)?

Gärna ett mer målande svar än "guards behöver ju bilar". Det svaret ger ju direkt följden att alla andra också behöver bilar för att gömma sig undan guardsens hemska shooting och är därmed inte direkt givande...
Nu är jag ju inte kompmalls-kompositör men jag antar att det beror på; T3, 5+ save och ingen närstrids kapacitet (med några undantag). Har du sprängt en Chimera någon gång? Du vet väll att statistiskt sett ska 4 av stackarna i dö..
Jojo exakt. Men Tau som ju är än mer urusla än IG i CC får fortfarande ha mindre antal fordon (som dessutom generellt är mycket sämre än IGs) än IG innan minusen tickar in. Mao blir den jämförelsen haltande med :idea:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

the godfather

Inlägg av the godfather »

ehm.. taus fordon är många mycket mer bättre än ig :p
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Nu är du ute och cyklar Tobe.
Hammarskallar är kanske bättre var för sig, men de blir inte bättre av att vara många på samma sätt som IGs av12 och av14 "spam" blir.

Noll poäng till dig!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Efter att spelar lite med chimeror på snällcon vill jag återuppta diskussionen om stubbers, dom borde ge -0.5 iaf

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

cadelin skrev:Efter att spelar lite med chimeror på snällcon vill jag återuppta diskussionen om stubbers, dom borde ge -0.5 iaf
stubber är inte en "bra" uppgradering, den ökar hitting power med 13% och minskas staying power med 15%. Så den kan ligga kvar på den pluskomp den gör nu tycker jag.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar