40k film

För allmänt skitsnack
Användarvisningsbild
L3go

Re: 40k film

Inlägg av L3go »

Tar det mesta som sägs på beasts-of-war med en nypa salt, eftersom det är lite av en site för "the kids of 40k". Dock tycker jag nog att det jag sett hittills fått mig sugen att se filmen. Lyckas de och får bra respons kan det kanske bli fler. Kanske med ett ballare chapter nästa gång. :roll: eller kanske IG eller nått sånt. One can always dream. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Mutt

Inlägg av Mutt »

L3go skrev:Tar det mesta som sägs på beasts-of-war med en nypa salt, eftersom det är lite av en site för "the kids of 40k". Dock tycker jag nog att det jag sett hittills fått mig sugen att se filmen. Lyckas de och får bra respons kan det kanske bli fler. Kanske med ett ballare chapter nästa gång. :roll: eller kanske IG eller nått sånt. One can always dream. :)
IG blir det nog inte. Varför göra en IG-film? Då kan man hellre se vilken andra världskrigsfilm som helst.

paintner

Inlägg av paintner »

L3go skrev:Tar det mesta som sägs på beasts-of-war med en nypa salt, eftersom det är lite av en site för "the kids of 40k".
jo jag håller med. dock har de en del intressanta saker emellanåt. deras uppackning av nya modeller osv. är alltid nice.
dock är allt från GW och alla andra så jääävla bra hela tiden. iofs kanske svårt o plöja ner en produkt från ett företag som sponsrar en =p

ang. filmen ska jag nog vara tyst tills jag sett den helt. såg delar från den för typ 1-1½år sedan och den såg likadan ut då som nu så ...
- black templars @ time of ending -

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

jag kollade lite på intervuer med dan abnett som faktiskt är en av de få som kan skriva på black library och han skrev manuset. Vem vet den kanske inte suger så illa, den dyker upp ivfsh upp i min brevlåda om ca en vecka :)

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

Några nissar från Bell of Lost Souls sa att den blev positivt överraskade av filmen. Det kanske finns hopp för den ändå. :)

kmzz0r

Inlägg av kmzz0r »

cadelin skrev:jag kollade lite på intervuer med dan abnett som faktiskt är en av de få som kan skriva på black library och han skrev manuset. Vem vet den kanske inte suger så illa, den dyker upp ivfsh upp i min brevlåda om ca en vecka :)
Har du filmvisning för LBK då?

egge

Inlägg av egge »

Mutt skrev:
L3go skrev:Tar det mesta som sägs på beasts-of-war med en nypa salt, eftersom det är lite av en site för "the kids of 40k". Dock tycker jag nog att det jag sett hittills fått mig sugen att se filmen. Lyckas de och får bra respons kan det kanske bli fler. Kanske med ett ballare chapter nästa gång. :roll: eller kanske IG eller nått sånt. One can always dream. :)
IG blir det nog inte. Varför göra en IG-film? Då kan man hellre se vilken andra världskrigsfilm som helst.
Absolut inte! Jag skulle älska att se en IG som är tvungen att slåss mot en demoninvasion eller en gigantisk chaos-cult!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Mutt skrev: IG blir det nog inte. Varför göra en IG-film? Då kan man hellre se vilken andra världskrigsfilm som helst.
nej, visst. Jag ser hellre typ eldar mot DE, men alla filmer behöver en uppenbar good guy (kom fan inte och säg att eldar är goda lol), så eventuella filmer i framtiden kommer nog att ha antingen SM eller IG.

Sen undrar jag vilka WW2-filmer du sett där man använder laserkanoner och allt annat mys IG har för sig?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

L3go skrev:nej, visst. Jag ser hellre typ eldar mot DE, men alla filmer behöver en uppenbar good guy (kom fan inte och säg att eldar är goda lol), så eventuella filmer i framtiden kommer nog att ha antingen SM eller IG.
Good guys? Vilka då? ;)

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/M ... ammer40000

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Sjukt kul artikel. "Warhammer 40'000 is not a happy place" :lol: :lol:

Och, visst godhet är relativt. Imperiet kan ju dock påstås vara den "goda" fraktionen, ur ett mänskligt perspektiv (ergo "bäst" för mänskligheten) och sålunda lättast att filmatisera som "good guys"
Division 5.

Skriv svar