40k film

För allmänt skitsnack
paintner

Re: 40k film

Inlägg av paintner »

Han är inte fastspänd för effektens skull =)

Och de kan hoppa så långt för att de är supermänniskor och rustningen i sig bär upp sin egen vikt då den är en power armour som gör bäraren starkare. Tror jag =))

Jag tycker ju hela slutet av storyn har ett enda stort fluffhål ... Men vet inte hur jag ska skriva det här med risk för spoiler.
- black templars @ time of ending -

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Dom slår av och på gravitationen=)

Inte sett filmen än. Mina förhoppningar är mycket låga, blir nog att se medans man äter en måltid vid datorn i bakgrunden när jag surfing the net. Tänker inte göra den rättvisa:P

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

ajdå.. det låter inte som det är nån bra film. Jag som precis hade laddat ner den.. ;)
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Nefrums skrev:ajdå.. det låter inte som det är nån bra film. Jag som precis hade laddat ner den.. ;)
Erkänner du lagbrott?!
Ojoj, det kommer bli många års övertid innan du kan betala av det bötesbeloppet...

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Silversixx skrev:
Nefrums skrev:ajdå.. det låter inte som det är nån bra film. Jag som precis hade laddat ner den.. ;)
Erkänner du lagbrott?!
Ojoj, det kommer bli många års övertid innan du kan betala av det bötesbeloppet...
han kan fortfarande hävda att det inte var han som utförde nedladdningen. ett erkännande på ett "anonymt" internet-forum är ganska svag bevisning.

@Jeppa: se filmen och forma din egen åsikt.. för att vara ett första seriöst försök till en 40k-film ÄR den faktiskt rätt ok, men det är lite inne att vara neggo just nu.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

paintner

Inlägg av paintner »

klart det är ett bra försök.

men då folk sett animerade filmer tidigare som sett bättre ut och cut-scenes i DoW osv som ser bättre ut så har folk en tanke på hur de ev. skulle vilja se det.
och det är inte ens i närheten. cut-scenes från DoW1 är ju fan bättre och den korta 3min film som är i början av DoW2 har mer story och intensitet än hela denna filmen.

men det är ett bra försök. man kan alltid hoppas att det ger mersmak och att de faktiskt vågar satsa lite mer pengar på det.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Är nöjd efter att ha sett filmen. Man måste ha i åtanke att filmen troligtvis riktar sig till 15-åringar som inte spelar 40k (men kanske kan börja).

paintner

Inlägg av paintner »

Mutt skrev:Är nöjd efter att ha sett filmen. Man måste ha i åtanke att filmen troligtvis riktar sig till 15-åringar som inte spelar 40k (men kanske kan börja).
Det är å andra sidan dumt att rikta en film mot en 'eventuell publik' ...
Är den 'rätt' för de som spelar 40K så är den 'rätt' för de som inte spelar.

Menar inte att man behöver överösa dem med fluff osv. men bara det att storyn i alla fall är bra och medryckande.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Oj, jag känner mig lite rånad på 1 timma av mitt liv.
Storyn var okej. Även om kanske manuset var någonstans mellan högstadiet och första ring.
Men animationerna var riktigt bleka till och från, och det var alldeles för mycket Quake-bana över halva filmen. Sen kanske man kan tycka det var episkt roligt när det blir en pinsam tystnad mitt i filmen för att sedan följas av ytterligare en kameraåkning över quake-banan.

paintner

Inlägg av paintner »

Silversixx skrev:Oj, jag känner mig lite rånad på 1 timma av mitt liv.
Storyn var okej. Även om kanske manuset var någonstans mellan högstadiet och första ring.
Men animationerna var riktigt bleka till och från, och det var alldeles för mycket Quake-bana över halva filmen. Sen kanske man kan tycka det var episkt roligt när det blir en pinsam tystnad mitt i filmen för att sedan följas av ytterligare en kameraåkning över quake-banan.
!!!!!!SPOILER Markera för att se!!!!!

Börjar här...Jag förstår inte riktigt slutet, varför de ens tillåts att gå ombord på skeppet efter det som hänt. Borde inte hela högen bli lämnade där?
Speciellt nu om det är så att det är något fuffens på gång som de kan ha blivit utsatta för? Är det inte väldigt anti-fluff? Vill minnas att Marines som blivit utsatta på det där viset inte får tas i tjänst igen (de blir avrättade i princip)

Skriv svar