Förhoppningsvis får jag lust att måla någon dag...

Och en skuggtittare sen tidigare.

Consolidate bör vara det sista som sker, och då bör småttingar födas efter Hit and Run, men före consolidate. Rippers kommer ju nämligen från de döda motståndarnas kroppar och inte från Mortrex.Ibland händer många saker "at the end of the assault phase"
I vilken ordning händer de då?
I detta fall var det Hit and Run på Hellions från en Parasite of Mortrex som skulle trolla fram Rippers.
Hoppar man iväg först får han flytta en d6 consolidate innan han bajsar ut rippers, annars bajsar han ut dem först och sen hoppar man iväg och sen consoliderar han.
Jag skulle säga att modellerna måste stå med hela fotplattan inom 6".Tervigon trollar fram Termagants "not more than 6 inch away" (är ungefär vad det står)
Det viktiga är att det inte står "within", men tidigare har jag mött folk som spelar så.
Vad gäller? Skall termagants vara helt inom 6" eller bara inom 6" med bakfoten?
Om man använder FAQ:n för C:BA så kollar man avståndet precis när de ska slå (precis som BA's präst).När kollar man om Termagants har furious charge pga sin pappa Tervigon?
När de flyttar sin charge eller när de gjort den och kanske hamnat bortom 6"?
Gäller samma svar när det är poison?
Trolla och hoppas att ditt ögonmått stämmer. Det är väldigt få saker man får mäta i förhand på.En tervigon kastar catalyst och ger om den lyckas FnP till en enhet inom 12"
Får man mäta det eller trollar man utan att mäta på ett specifikt mål?
Rimligtvis bör det väl vara så, ja.En Mawloc missar och hamnar i omöjlig terräng eller av bordet.
Man slår att den hamnar i reserv, men den var inte i reserv innan man grävde upp sig (re-burrow)
Hamnar den i reserv (igen) trots att den aldrig varit i reserv?
Gäller samma sak med space marines Gate of Infinity?
Nej. Den har Rage och måste flytta rakt mot en motståndare och får inte välja att göra något annat. (Förutsatt att den inte ser någon motståndare såklart, och får då flytta som vanligt)En Mawloc är jättearg för att han missat instinctive behavior och får Rage.
Får han gräva ner sig?
Är det olika svar om han når en charge och om han inte gör det?
Edit: Precis som sagts ovan får man inte det. (Inte konstigt att jag inte hittade det dock, råkade få upp den gamla SW-FAQ:n)Kan man få Counter-Attack och Furious charge på samma gång (när man blir anfallen alltså)?
Vi ringde en vän för att få fram svaret, men var står svaret skrivet?
Eftersom det inte finns definierat är det bästa antagligen att tolka det som något som är likartat, men finns definierat, alltså "within".speedfreek skrev:Tervigon trollar fram Termagants "not more than 6 inch away" (är ungefär vad det står)
Det viktiga är att det inte står "within", men tidigare har jag mött folk som spelar så.
Vad gäller? Skall termagants vara helt inom 6" eller bara inom 6" med bakfoten?