Eldar
Eldar
Tjah.
Inte lirat på ett tag. Hörde att STHLM inte är bäst längre. Tänkte ändra på det hela.
_______
1750 pts
HQ
Autarch 90
Fusion Gun, Power Weapon, Mandiblasters
Farseer 155
Fortune, Doom, Stones, Warding, Witnessing
Elite
5 Fire dragons 80
Wave serpent 100
Cannon
9 Harlequins 260
Shadowseer, Death Jester, Troupe Master, Power Weapon, 7 Kisses
Troop
10 Guardians 95
Scatter laser
10 Guardians 95
Scatter laser
10 Guardians 95
Scatter laser
10 Guardians 95
Scatter laser
10 Guardians 100
Missile launcher
10 Guardians 95
Scatter laser
Heavy support
Wraithlord 155
Bright lance, Missile launcher
Wraithlord 155
3 War Walkers 180
Scatter Lasers
1750
1750 pts
HQ
Autarch 90
Fusion Gun, Power Weapon, Mandiblasters
Farseer 155
Fortune, Doom, Stones, Warding, Witnessing
Elite
5 Fire dragons 80
Wave serpent 100
Cannon
9 Harlequins 260
Shadowseer, Death Jester, Troupe Master, Power Weapon, 7 Kisses
Troop
10 Guardians 95
Scatter laser
10 Guardians 95
Scatter laser
10 Guardians 95
Scatter laser
10 Guardians 95
Scatter laser
10 Guardians 100
Missile launcher
10 Guardians 95
Scatter laser
Heavy support
Wraithlord 155
Wraithlord 155
3 War Walkers 180
Scatter Lasers
1750
Re: Eldar
Jag tror inte på något du säger förrän jag får se bilder på lite progress.
Du är inte lika kass som Joey Boy, men god tvåa...
Du är inte lika kass som Joey Boy, men god tvåa...
Du vill nog ha guide till Warwalkers och jag förstår inte riktigt vad Autarchen tillför. Vet inte hur viktigt doom är, den hjälper dina Harlequins förståss, men med S6+ på alla andra ställen så gör den inte så mycket. Jag skulle byta Doom mot Guide och byta Autarchen mot fler Firedragons. (men du kanske har någon smart plan för Autarchen som jag inte ser)
Alexander Merinen
Bike listan du spelade på RTO funka väll bra? I och för sig hade ju dina lista rätt mycket styrka 6 den med..
kör på den tycker jag.
kör på den tycker jag.
-
Gonka Koff
120 S4 skott?Zurken skrev:Vet inte hur viktigt doom är, den hjälper dina Harlequins förståss, men med S6+ på alla andra ställen så gör den inte så mycket.
Jag tycker det ser skitbra ut. Kanske skulle det funka fint att byta en guardianenhet mot jetbikes, och sen använda poängen som är över till att ge farseer spjut samt harlequinsen ett par meltapickor, så kommer du ha en bra spridning på AT.
/Killen som ramlade från rankingplats 21 till plats 47 när han spelade Eldar i ett halvår.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Tja.
Hur bra är du på att inte slå 1or? (eller ska Farseern babysitta dina WLs 24/7?)
Listan är tuffare än tuffast. Dock blir det nog lite klurigt mot äckelguards för de har AV12 överallt.
Fast har du fortfarande kvar jedi-flätan är det lugnt. Då lär du vinna alla matcher ändå.
EDIT:
Autarchen kanske ska vingar, eller ska han åka med FDs?
Hur bra är du på att inte slå 1or? (eller ska Farseern babysitta dina WLs 24/7?)
Listan är tuffare än tuffast. Dock blir det nog lite klurigt mot äckelguards för de har AV12 överallt.
Fast har du fortfarande kvar jedi-flätan är det lugnt. Då lär du vinna alla matcher ändå.
EDIT:
Autarchen kanske ska vingar, eller ska han åka med FDs?
Du behöver lite fler snabba enheter. Om Vågormen går ner (vilket den gör med så få AV-enheter) så är du alldeles för immobil.
Välkommen tillbaka!
Välkommen tillbaka!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
välkommen tillbaka achwell. 
tycker listan ser intressant ut. tar gärna en match mot den med mina BT (ska bara värma upp mina 2+ save först lol).
tycker listan ser intressant ut. tar gärna en match mot den med mina BT (ska bara värma upp mina 2+ save först lol).
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!