LBK-mallen

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Gonka Koff

Re: LBK-mallen

Inlägg av Gonka Koff »

theWatchman skrev:Vi har medvetet inte varit så petiga utan förutsatt att folk spelar någorlunda "optat" för att slippa få ett gigantiskt dokument med massa undantag och tjafs.
Jag tycker ni skall gå hårdare på den tanken. Jag tycker redan nu att systemet börjar balla ur. Tanken från början var väl att mest straffa de hårdaste och mest ensidiga arméerna?

Jag skulle helst se att alla special characters och präster mm som nu är listade ger -1 rakt av. Skippa specialfallen, för börjar man nysta i den tråden kommer det förmodligen sluta med att det blir trassel överallt.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Heja Gonka!

(så nu vill jag ha minus 1 på prästen, oavsett vad han tar med sig...)

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

speedfreek skrev:Heja Gonka!

(så nu vill jag ha minus 1 på prästen, oavsett vad han tar med sig...)
I second this, LBK mallen är ju gjord för att opta listor, och vem tar prästen i en armé där han inte är bra?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Klus

Inlägg av Klus »

Gonka har helt rätt, ska man peta för mycket med kompen sitter man tillslut med en ny RT-mall, och det är ju inte syftet med LBK-mallen.
Däremot så finns det ju en stor skillnad just i att det är max 3 restriktioner per lista, och sen att kompen inte påverkar turneringsresultatet avsevärt mycket.

Dock bör man tänka på att mallen är väldigt ny, och att framförallt GK-codexen är väldigt ny. Jag tror inte det kommer ta så lång tid för LBK-mallen att bli "färdig" som det kommer ta för RT-mallen. Allting är kanske möjligtvis inte helt rätt i mallen just nu, men man straffas heller inte så hårt på kompen av det.

Jag tycker att mallen täcker väldigt mycket av det ondaste optandet man kan göra, GKs är ju som sagt väldigt nya så det kan nog ta lite tid att hitta vilka som är de mest optade buildsen.

Förövrigt håller jag med cadelin om att longfangs är det värsta som finns i spacewolf codexen.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

För GK är det definitivt specialkaraktärerna som förtjänar -1. Oavsett vilken man tar går det att göra några riktigt elaka kombinationer, så varför dela upp dem (speciellt om man antar att man alltid optar alla val)?

Kanske
1 Any special character
1 AP*7/1750 or more of the following: vehicles with total armour of 31 or more (front + side + rear),
and Monstrous creatures. Count each Land raider (any type) as two.
1 Vindicare Assassin

Sedan är det väl bara att lägga till long fangs till lord/thunderwolf/etc-minuset?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Seregon skrev:För GK är det definitivt specialkaraktärerna som förtjänar -1. Oavsett vilken man tar går det att göra några riktigt elaka kombinationer, så varför dela upp dem (speciellt om man antar att man alltid optar alla val)?

Kanske
1 Any special character
1 AP*7/1750 or more of the following: vehicles with total armour of 31 or more (front + side + rear),
1 Vindicare Assassin

Sedan är det väl bara att lägga till long fangs till lord/thunderwolf/etc-minuset?
betyder det at coteaz ska ha ett dubelt minus??? kör man coteaz och maxar hans ability måste man ha fordon då det annars blir en dålig ig lista som går till fot utan möjlighet till skyttesuport.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

egge

Inlägg av egge »

Tadaotoko skrev:
Seregon skrev:För GK är det definitivt specialkaraktärerna som förtjänar -1. Oavsett vilken man tar går det att göra några riktigt elaka kombinationer, så varför dela upp dem (speciellt om man antar att man alltid optar alla val)?

Kanske
1 Any special character
1 Vindicare Assassin

betyder det at coteaz ska ha ett dubelt minus??? kör man coteaz och maxar hans ability måste man ha fordon då det annars blir en dålig ig lista som går till fot utan möjlighet till skyttesuport.
Å andra sidan så kan du ta en stenhård daemonhunterlista utan att få några minus alls...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Vindicare? Är det verkligen det ostigaste man kan hitta i den codexen? Spontant tänker jag ju annars på 3 Psyflemen som det mest uppenbara no-brainer-valet. Fast det kanske täcks upp hyfsat av fordonsminuset.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Kanske
1 Any special character
1 Vindicare Assassin

Gillar ingan av dina förslag.

TW o LF har inget med varandra o göra, alla SC till GK är inte brutna, Vindicare är defenitivt inte så bruten...

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

egge skrev:
Tadaotoko skrev:

Kanske
1 Any special character
1 Vindicare Assassin

Å andra sidan så kan du ta en stenhård daemonhunterlista utan att få några minus alls...
Meningen är att det fortfarande ska gå att göra stenhårda listor, du ska bara få ett lite straff om du tar det allra mest brutna...

Låst