Japp, är det en kommentar man anser ovesäntlig kan man mycket väl bara ignorera den, men även om jag ignorerar den kan jag inte låta bli att störa mig på den. Därav gjorde jag den här tråden för att förklara varför jag stör mig, och för att på reda hur personerna som skriver sådana saker resonerar, det är väl helt okej att göra så?L3go skrev: är det en kommentar man tycker är oväsentlig är det väl bara att ignorera den? eller?
Var det inte du som just predikade om hur man skulle acceptera olika människors åsikter om spelet?L3go skrev: att "spela för att vinna". det där var nog det dummaste jag läst här på ett tag. precis som jag förklarade för jeppa för ett tag sedan finns det gradskillnader mellan att spela för att vinna, eller att se en vinst som "the one and only" mål med hobbyn. ser du inte det tycker jag synd om dig.
[/rant]
Men nu anser du att mitt synsätt på spelet är det "dummaste du läst på ett tag" och att det är "synd om mig" för att jag tycker som jag gör?
Sure, tyck så om du vill, men du kan gärna förklara varför det är så fatalt dumt och konstigt att tycka så?
Ska förklara exakt hur jag tycker först så du kan ge korrekt kritik:
Jag tycker det är roligast att spela matcher där båda spelarna har gjort så bra armélistor de klarar av att göra anpassat efter det format som spelas. Jag tycker det är roligast ifall båda spelare gör sitt yttersta i matchen för att försöka vinna den. Jag anser att spelet är en tävling och jag tycker det är roligast ifall alla spelare gör sitt optimala för att försöka vinna så att det blir roliga och jämna matcher. Däremot tycker jag att det är helt okej att tex flytta en bil som man glömde gå med i movementfasen, att förneka en sådan eller liknande händelse gör enligt mig att jag skulle få ett oförtjänt övertag som skulle kunna vinna matchen åt mig, och då blir det ingen jämn och kul match. Det sistnämnda är väl det enda som bryter mot principen "opta alla regler och gör det bästa du kan för att alltid vinna".
Det är på det här sättet jag tycker att spelet spelas som roligast. Förklara gärna varför det är "synd om mig".
Angående vad som är ett bra resultat tror de flesta mer eller mindre eftersträvar roliga matcher, precis som att de flesta mer eller mindre eftersträvar ett bra turneringsresultat.Då kommer man ju till den punkten att alla har olika syn på vad som är roligt. Tack för att du upplyste mig på den punkten, inte tänkt på saken på det sättet förut.HeadWar skrev: Dels finns det nog de som tycker att "ett bra resultat" på en turnering är att man har spelat roliga matcher, och dels så är inte trådskaparen den enda som får läsa de kommentarer som sägs om listan, det är ett öppet forum, så även om du inte är intresserad av hur rolig en lista är så kan det finnas andra som är det.
Sen har du självklart rätt i att det är ett öppet forum och att andra kan tycka det är intressant med enligt mig ovesäntliga kommentarer, däremot har jag svårt att se hur någon kan tycka det är intressant att läsa en kommentar som "för mycket copypaste, tråkig lista". Men detär väl möjligt att det finns folk som gillar sådana kommentarer med.
Syftet med tråden var ju att få reda på varför en del personer anser copypaste vara så fruktansvärt tråkigt och det tycker jag ha fått en hel del rimliga svar på så tråden går ju åt rätt håll, hoppas även ni förstår varför det är störande att få höra dessa korta kommentarer som "tråkig lista med copypaste".