Tänkte posta lite av ett av mina pågående projekt, vilket man då av titeln kan förstå är en Khorne demon armé....
Varför Demoner? Jag är en notoriskt långsam turneringsspelare och jag hoppas på att om jag slipper deploya mina figurer så kan jag bli klar lite tidigare o slippa stressa
En av grundidéerna med projektet var att fixa ett displaybord till armén där alla figurer har sin plats nedsäkt i displaybordet! Detta medör då att jag är tvungen till att göra en färdig lista för armén redan innan jag påbörjar något...typ!
Så här kommer listan med lite idéer o tankar kring figurerna! Armélistan är uppbyggd med hur den ska stå och se ut på displaybordet i första hand...hur bra den är att spela med är inte så viktig för mig även om det inte skadar om man inte blir tok överkörd varje gång...
HQ- Bloodthirster med blessing (denna kommer byggas på en balrog i plast från LOTR )
HQ- Herald på jugge med blessing (denna kommer konverteras av en plast crucher med lite rustning o krimskrams)
HQ- Skulltaker på jugge (Vet inte riktigt om jag ska köpa finecast gubben o trycka han på en plast jugge eller om jag ska ge mig på att skulpa en egen version av han)
Elite - 8 Bloodcruchers med icon, rending o musikant (dessa kommer vara helt standard...en av de coolaste modellerna som GW gjort så det är svårt att rättfärdiga en conversion på dem)
Troop - 3 x 8 Bloodletters (helt standard...)
Fast - 8 Khorne hounds (Byggs med chaos warhounds från WFB)
Heavy - Demonprince med MoK + Ironhide
Heavy - Demonprince med MoK + Ironhide
Heavy - Demonprince med MoK (Alla tre demonprinsarna kommer vara byggda på Minotarer, tanken är att alla tre ska vara unika på något sätt! så som det ser ut nu ska en av dem ha två hand vapen, en ska ha ett tvåhandsvapen och en ett handvapen och en piska)
nog snackat...här kommer en wip bild på en demonprinsarna

Tyck gärna till!
/Peder