funkar cammo netting första rundan.

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Nefrums

funkar cammo netting första rundan.

Inlägg av Nefrums »

GW, mästarna på att skriva tydliga regler, har skrivit mycket tydligt att cammo netting bara funkar om bilen i fråga har ståt stilla i sin föregående movment fas.
Man kan då fråga sig vad som gäller om motståndaren börjar och skjuter på en cammo nettad bil i sin första runda?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

loesh

Re: funkar cammo netting första rundan.

Inlägg av loesh »

Nefrums skrev:GW, mästarna på att skriva tydliga regler, har skrivit mycket tydligt att cammo netting bara funkar om bilen i fråga har ståt stilla i sin föregående movment fas.
Man kan då fråga sig vad som gäller om motståndaren börjar och skjuter på en cammo nettad bil i sin första runda?

Som vanligt kasst formulerat, men jag skulle säga att cammo netting funkar även första rundan!

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

problemet är att allt sunt förnuft säger att cammo nting bör funka ävan fösta rundan, men som reglerna är skrivna är det tämligen tydligt att det inte funkar.. Enligt reglerna är det ganska tydligt att man måste stått stilla en runda innan cammo neting funkar..

GW suger på att skriva regler.. :x
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

loesh

Inlägg av loesh »

Nefrums skrev: GW suger på att skriva regler.. :x
+1
Dom misslyckas tyvärr fatalt allt för ofta!

Användarvisningsbild
bladerunner_35

Inlägg av bladerunner_35 »

Av ren nyfikenhet; jag förstår att du vill föregå eventuella regeldiskussioner på en turnering men finns det verkligen så många anala spelare att det riskerar att bli ett problem?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag hoppas för guds skulle inte det ;) Klart att dom har +1
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Dock kan man ju fråga sig varför bilarna skulle stått stilla rundan innan. Rimligen har de väl rullat i position då.

Samma mekanik finns ju i andra regler. Exempelvis köper ju en Farseer Fortune för att stärka en enhets försvar men kan inte nyttja den regeln runda ett om motståndaren börjar.

Tycker inte det är så analt att ifrågasätta varför bilarna automatiskt skulle stått stilla rundan innan.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Problemet här är att det är ganska tydligt i reglerna att den inte funkar första rundan.. Och att detta strider mot all form av sunt förnuft..

Användarvisningsbild
bladerunner_35

Inlägg av bladerunner_35 »

I så fall är det väl inte så mycket av ett problem - sunt förnuft har ju ganska lite att göra med hobbyn i stort och då särskilt regelverken.

Förövrigt var det dumt av mig att använda ordet anal, vad jag menade var om det verkligen riskerar att bli omständliga och seriösa diskussioner kring sådant här under en turnering.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

bladerunner_35 skrev:...vad jag menade var om det verkligen riskerar att bli omständliga och seriösa diskussioner kring sådant här under en turnering.
Hehe, oh ja :)

Skriv svar