Grey Knights 6.5
Moderator: Kompmallsansvariga
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Grey Knights 6.5
En MOI med PC är ju bättre än en BC med PC just för att den kostar typ hälften och skjuter nästan lika bra. Känns ganska rätt att dom kompar samma.
Håller med kombat om PCs.
Håller med kombat om PCs.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Tycker alla Psycannons borde kompa samma. Dock ska de kompa mer på terminators. Tycker inte att en psycannon är bättre än en melta. Tycker de borde kompa -1 sen -2 för terminators.DHettNeck skrev:-2 per PC är för mycket på enheter som inte har terminator armour känns det som, men alla borde hur som kompa lika så det är bra.Katarsis skrev:Då tänkte jag göra följande ändringar:
Ge minus för alla Master Crafted weapons
Quicksilver ner till -2
Psycannons för Purifiers, Strike Squads och Interceptors till -2 för alla
Paladins får inte minus för första wound allocation group
Pugation Squad ner till 1 i grund och 1,5 för varje Psycannon
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Techmarine minus för Servo Skulls.
Dreadknight lite upplättad.
Psycannons på -1,5 för Power Armour, -2 för Terminator Armour.
Multi-melta-Servitor förtydligad.
Jag tycker att vi har kvar Psychotroke Grenades på -6 och är lite försiktiga ett tag.
Mer?
Dreadknight lite upplättad.
Psycannons på -1,5 för Power Armour, -2 för Terminator Armour.
Multi-melta-Servitor förtydligad.
Jag tycker att vi har kvar Psychotroke Grenades på -6 och är lite försiktiga ett tag.
Mer?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Jag har lite svårt att dechiffrera detta.DHettNeck skrev:En MOI med PC är ju bättre än en BC med PC just för att den kostar typ hälften och skjuter nästan lika bra. Känns ganska rätt att dom kompar samma.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
OMI = Ordo Malleus InquisitorKatarsis skrev:Jag har lite svårt att dechiffrera detta.DHettNeck skrev:En MOI med PC är ju bättre än en BC med PC just för att den kostar typ hälften och skjuter nästan lika bra. Känns ganska rätt att dom kompar samma.
PC = Psycannon
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Re:
Tycker både jag och nej. Det bästa med gkis är att man alltid kan ligga på 24" och skjuta. Sen kan man teleportera till reararmour.MelkerG skrev:Jag känner bara att DH minus på interceptor squad borde vara -2 ist för -3 på justicar. De dör som rumpnissar, justicaren måste ta perils och den kostar 10pts på en gubbe som kostar 26pts. Termosarna får ju bara -2.
Dock kan det vara bra att rensa fordo- med dem. Slår man på ett fordon i hans fas så är det kvar i hans nesta. Plus att utan ap 1 så kan det vara bra att slå på imobilisade bilar.
- speedfreek
1st dakkadread -7Dreadnought (both normal and Venerable)
-3 each Dreadnought (-5 if Venerable)
-1 first Close combat weapon
-1 second Twin-linked Autocannon on each Dreadnought
-3 first Dreadnought with 2 Twin-linked Autocannons and Psybolt ammunition
-4 second Dreadnought with 2 Twin-linked Autocannons and Psybolt ammunition
-6 third Dreadnought with 2 Twin-linked Autocannons and Psybolt ammunition
-8 each Dreadnought with 2 Twin-linked Autocannons and Psybolt ammunition after the 3rd
sen -8
-10
Är det bara jag som tycker detta är spelets bästa figur?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det är det kanskespeedfreek skrev:1st dakkadread -7Dreadnought (both normal and Venerable)
-3 each Dreadnought (-5 if Venerable)
-1 first Close combat weapon
-1 second Twin-linked Autocannon on each Dreadnought
-3 first Dreadnought with 2 Twin-linked Autocannons and Psybolt ammunition
-4 second Dreadnought with 2 Twin-linked Autocannons and Psybolt ammunition
-6 third Dreadnought with 2 Twin-linked Autocannons and Psybolt ammunition
-8 each Dreadnought with 2 Twin-linked Autocannons and Psybolt ammunition after the 3rd
sen -8
-10
Är det bara jag som tycker detta är spelets bästa figur?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
- speedfreek
Betyder inte det att den kompar för bra?DHettNeck skrev:(man kommer alltid ha minst en dread)
Om något är så bra att man tar med det nästan oavsett vad det kompar, så kan det väl vara värt att tänka att det ska ha mer minus?
-8, -9, -10 eller ännu mer.