40k på SSK 17-18 September - Informationen
-
Gonka Koff
Re: 40k på SSK 17-18 September
Jag håller också med Hawken, men kanske mest för att jag hittat på en armelista jag tror på som kompar strax över 50. Ser väldigt mycket fram emot den här turneringen!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Med tanke på att jag försöker få klart tillräckligt med modeller för att kunna ha SSK som min första turneringsupplevelse någonsin tänkte jag passa på att kolla bestämmelser angående counts-as. Får mina (Pre-)Heresy Era Night Lords leka med Codex: Blood Angels?
Baserat på det du visar upp i din blogg så tycker jag att det verkar okej. Specialkaraktärer blir dock viktigare att försöka få till i alla fall rätt beväpning på.Seregon skrev:Med tanke på att jag försöker få klart tillräckligt med modeller för att kunna ha SSK som min första turneringsupplevelse någonsin tänkte jag passa på att kolla bestämmelser angående counts-as. Får mina (Pre-)Heresy Era Night Lords leka med Codex: Blood Angels?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Jag ser helst att det är max komp 48 
Komp 24-48 är najs. Så det lägger jag min röst på. 
Fastställ kompen snart, jag vill börja bygga listor!
Alexander Merinen
Lagomsvensk och konflikträdd som jag är så fastställer jag nu att 'mellanvägen', d.v.s. 30-54 kommer gälla på Stockholms Spelkonvent.
Vidare kommer en fjärdedels aktiv komp att användas och inget resultat kan gå över 24 eller under 0. Armélistans komp kommer avrundas matematiskt (dock lägst 30,0) men de individuella matchresultaten kommer inte att avrundas.
Missions kommer ändras från RTOpen på så sätt att ett Sieze Ground och ett Capture and Controll kommer bytas ut mot ett 'hålla-fem-quarters' (mittencirkeln 12" är den 5e) samt ett ännu inte riktigt bestämt (men det kommer handla om att hålla area/-or).
/Mattias
Vidare kommer en fjärdedels aktiv komp att användas och inget resultat kan gå över 24 eller under 0. Armélistans komp kommer avrundas matematiskt (dock lägst 30,0) men de individuella matchresultaten kommer inte att avrundas.
Missions kommer ändras från RTOpen på så sätt att ett Sieze Ground och ett Capture and Controll kommer bytas ut mot ett 'hålla-fem-quarters' (mittencirkeln 12" är den 5e) samt ett ännu inte riktigt bestämt (men det kommer handla om att hålla area/-or).
/Mattias
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Katarsis skrev:hålla-fem-quarters
Det är egentligen förvånande att ingen kommit på den varianten tidigare. (Eller det kanske någon har, men jag har aldrig sett det.)
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Ar det 1750 som gäller?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
5 objectives är fler än 4 quarters!
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.