40k på SSK 17-18 September - Informationen

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Nej jag som precis hittat en rolig lista på 48 i komp. :p Men det går säkert att fixa. Men en fjärdels komp är delat på fyra? Så får man den komp som man ska spela med? Så om man får 49 i komp på blir det ändå samma som 50 i slut ändan? Är en total noob på det med komp. Riktigt kul med 5 quaters! Ska bli kul att testa. :)
mvh
Lennart

Gonka Koff

Re: 40k på SSK 17-18 September

Inlägg av Gonka Koff »

Asså Lennart det är helt okej att spela med komp 48, man måste inte ha maxkomp. Spelar du med komp 48 kommer ditt resultat att modifieras med -1.5 om du möter en tjomme med maxkomp. Det är väl inte så farligt?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

OK, det var tråkigt.

Jocke Rapp
Site Admin

40k på SSK 17-18 September

Inlägg av Jocke Rapp »

Awesome!

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Gonka Koff skrev:Asså Lennart det är helt okej att spela med komp 48, man måste inte ha maxkomp. Spelar du med komp 48 kommer ditt resultat att modifieras med -1.5 om du möter en tjomme med maxkomp. Det är väl inte så farligt?
Nej det är ju inte så farligt. Bara tråkigt att spela lika och förlora på det. :p Men jag får kanske fortsätta måla och bygga listan jag tänkt mig. :) Känns bara som om folk siktar på att få max komp.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag lovar att inte ha max i komp.

Känns det bättre nu?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

DHettNeck skrev:Ar det 1750 som gäller?
Jajamensan!
HeadWar skrev:
Katarsis skrev:hålla-fem-quarters
:wub:

Det är egentligen förvånande att ingen kommit på den varianten tidigare. (Eller det kanske någon har, men jag har aldrig sett det.)
Jag har vetat om det sedan länge, kommer dock inte ihåg om det faktiskt implementerats på en turnering eller inte.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

speedfreek skrev:Jag lovar att inte ha max i komp.

Känns det bättre nu?
Nu känns det mycket bättre. Nu kan jag sova i natt. :) Tack speedfreek!

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Jag misstänker att en uppdaterad informations-pdf kommer i samband med anmälningstråden? Även, någon uppgift på vad själva konventsavgiften kommer att gå på i år?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Seregon skrev:Jag misstänker att en uppdaterad informations-pdf kommer i samband med anmälningstråden? Även, någon uppgift på vad själva konventsavgiften kommer att gå på i år?
Jag jobbar på pdf:en nu. Föranmälningen till konventet ligger på 250:-, men jag håller på att försöka fixa ett 'figurspelspass'. Jag återkommer när jag vet mer.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar