40k på SSK 17-18 September - Informationen

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: 40k på SSK 17-18 September - Informationen

Inlägg av Katarsis »

Bronson skrev:http://stockholmsspelkonvent.se/

Där har du till vänster 3e raden uppifrån "Anmäl dig till konventet". Där står det också hur du ska göra för att betala. Jag har inte hittat nåt om hur man gör om man inte vill föranmäla och bara dyka upp.
Precis. Anmälan till konventet sker på den sagda hemsidan och föranmälan och betalning sker via den fram tills en vecka innan konventet. Efter det är det betalning på plats som gäller (har för mig att det är 350:- så så se till att betala i förväg). Anmälan och betalning till 40k sker separat med betalning på plats.

Vad gäller parkering så skall det finns 50 platser där man kan stå gratis, vi håller på att kontrollera detta.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Så ingen lycka med ett "figurspelspass" alltså?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Blom

Inlägg av Blom »

Inträden 250 kr
BloodBowl
Hjälpa till under konventet
Rollspel under konventet
Ungdom i målsmans sällskap 150 kr
Undra om jag kan kryssa för Ungdom i målsmans sällskap och hävda at david är min målsman och spara en 100 kr :D Han säger ju att jag är 12 hela tiden..

Ne skämt åsido. När kan man betala som senast?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Seregon skrev:Så ingen lycka med ett "figurspelspass" alltså?
Det är Stockholm.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Seregon skrev:Så ingen lycka med ett "figurspelspass" alltså?
Tyvärr inte i år.
blom skrev:Ne skämt åsido. När kan man betala som senast?
Förhandsbetalningen till konventet skall vara inne senaste en vecka innan konventet, 40k betalas på plats.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

zaitzev

Inlägg av zaitzev »

Hej,

Har du någon anmälningslista till 40k turneringen så att man kan se om min anmälan har blivit registrerad?

Tack på förhand
/Hans

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

zaitzev skrev:Hej,

Har du någon anmälningslista till 40k turneringen så att man kan se om min anmälan har blivit registrerad?

Tack på förhand
/Hans
Ja, det finns i tråden Anmälning / Anmälda 40k på Stockholms Spelkonvent 2011: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=4393

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Iom att ingen kommentar från arrangörshåll givits tar jag upp frågan om wipe igen.

Enligt informationen:
Effekten av whipe
Om endera spelare inte längre har några modeller kvar spelas metchen ändå färdigt och motståndaren tilldelas alla Battle Points från objektiv. Battle Points från Victory Points / Kill Points utdelas som vanligt.
Finns det öht någon anledning till att spela klart matchen förutom att vinnaren får någon tur extra på sig att rallya sina eventuellt flyende enheter? Ska man väl spela klart matchen känns det väl som mer passande om man antingen slutar matchen direkt och bara bestämmer att flyende enheter (som får omgruppera) automatiskt klarar av det alternativt att man faktiskt spelar klart matchen och då måste hålla objectives precis som vanligt.

Jag ser ingen direkt anledning med att ha den ena spelaren flytta flyende modeller ett par gånger extra bara för att slå leadershipslag, men jag kanske har missat något?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Som Mattias har förklarat tidigare så är de kvarvarande rundorna just för att man ska hinna ralla flyende trupper. Att säga att matchen är slut direkt kan vara en stor nackdel då man inte skulle hinna slå slag för rally och att säga att alla flyende enheter rallar kan också få konsekvenser om man har många flyende enheter med dålig leadership nära kanten (tau som tappar ethereal?).

Har man inga flyende enheter på bordet och ingen som ska ta test kan man förstås avsluta matchen direkt.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

@Sergeon: Det är med två anledningar, för det första: Som jag ser det så skall det alltid finnas ett alternativt sätt, utöver att ta objektiv, att vinna och detta är att whipea sin motståndare. Det tycker jag är en del utav spelet och det bästa sättet att representera det i detta turneringsupplägg var att låta den spelare som whipear sin motståndare få alla objektivpoäng.
För det andra: så tycker jag att en match inte skall avslutas bara för att ena spelaren inte har några modeller kvar. Det är fortfarande spelelement kvar såsom rallande av trupper, phase out och liknande. Jag har kommit till final på LinCon pga att jag whipeade mig själv för att minimera förluster och sedan dess har jag tyckt att det var ett ganska dåligt upplägg att avsluta matchen precis när en spelare whipeades.

Nu när jag tänker på det så kan det ju faktiskt komma till det att båda spelarna whipear varandra, vid ett sådant tillfälle kommer objektivpoängen att delas på.

Skriv svar