Forgeworld Nyheter!

Har du hört det senaste från GW?
RobinF

Re: Forgeworld Nyheter!

Inlägg av RobinF »

Rashia skrev:Den dagen en ->Daemon<- prince INTE är en daemon så har någon tänkt riktigt fel.
Måste vara samma dag som en 'tomahawk missile' inte är en yxa hystad av en indian. :wub:

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

RobinF skrev:
Rashia skrev:Den dagen en ->Daemon<- prince INTE är en daemon så har någon tänkt riktigt fel.
Måste vara samma dag som en 'tomahawk missile' inte är en yxa hystad av en indian. :wub:
Nja, man måste väl inte vara indian för att kasta en "tomahawk"...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Rashia

Inlägg av Rashia »

Seregon skrev:
Turligt nog slipper vi fundera iom att den inte är en IC. :)

"The Decimator may be further dedicated to one of the Chaos Powers so
long as an Independent Character in the army also either has the same
Mark of Chaos or is a Daemon of this same power."

Inte för att de är final rules eller att jag har planet på att köpa en.
Men jag läser den där raden som att en daemon prince of nurgle helt klart mättar kravet för att man ska få köpa en dedication of nurgle.

Kimich

Inlägg av Kimich »

Jag läser det som att man måste först vara IC och sen antingen ha samma mark eller vara demon inte bara demon.

Halvar

Inlägg av Halvar »

fast nu missar du att det är specifikt en IC som antingen ska klassas som demon eller vara brännmärkt. om kor blir brännmärkta eller demoner både är brännmärkta och är demoner av just den guden spelar ingen roll så länge ingen IC kvalificerar in.
Ja' än't bittä'!

Rashia

Inlägg av Rashia »

Så det finns Independant characters till Chaos space marines som är daemons of <insert mark> och inte har mark of chaos.
Isf så är det någon character i Imperial armour som jag missat.

Halvar

Inlägg av Halvar »

kan man inte köpa decimatorn till codex: deamons of chaos och de har typ blue scribes och heralder som är IC?
Ja' än't bittä'!

Rashia

Inlägg av Rashia »

Halvar skrev:kan man inte köpa decimatorn till codex: deamons of chaos och de har typ blue scribes och heralder som är IC?
Ja detta stämmer ju iofs och då kan jag gå med på att de måste vara en IC med mark för Chaos space marines.
Men de är jue egentligen bara dumt o ha kravet IC, men är de så de vill ha de, så är de så de självfallet skall vara.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Rashia skrev:Inte för att de är final rules eller att jag har planet på att köpa en.
Men jag läser den där raden som att en daemon prince of nurgle helt klart mättar kravet för att man ska få köpa en dedication of nurgle.
Jag läser det precis som du. Gav bara upp förut när jag inte verkade kunna göra mig förstådd.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar