Start of librarians movement phase...

Regelfrågor och förslag på husregler
daskad

Re: Start of librarians movement phase...

Inlägg av daskad »

Jag har alltid tolkat "start of the librarians movement face" som början librarian spelarens movement fas
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

egge

Inlägg av egge »

lurräven skrev:Orkar inte slå i regelbok men är det inte lite samma som rally-slag? De kan man ju slå efter att man flyttat allt annat i arméen utom just den enheten man vill rally-a.
Med undantaget att rally slag inte görs "at the start of the movement phase"
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

egge skrev:
lurräven skrev:Orkar inte slå i regelbok men är det inte lite samma som rally-slag? De kan man ju slå efter att man flyttat allt annat i arméen utom just den enheten man vill rally-a.
Med undantaget att rally slag inte görs "at the start of the movement phase"
Men det gör ju inte det här heller. Det görs ju "at the start of the Librarians movement phase". Det vill säga innan han själv rört på sig men inte nödvändigtvis innan alla andra rört på sig.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Zurken skrev:Jag har spelat så att jag använder powern innan jag flyttar på libben.
Så har jag också spelat/ruleat det. Sällan att det spelar allt för stor roll och då känns detta lättare att komma ihåg.

-Nu skall jag påbörja min tur. Justdet, min Librarian skall ju kasta en power.
eller
-Nu skall jag flytta min Librarian. Justdet, han skall ju kasta en power också.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

För mej är det helt uppenbart att librarians movement phase (MMP) börjar precis samtidigt som alla andra modellers MMP, för man har bara en MMP! Alltså ska man trolla direkt innan man flyttar någon modell alls, en libbe har absolut ingen egen MMP
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Per Andersson

Inlägg av Per Andersson »

'Start of the Librarian's movement phase' känns som osedvanligt omständigt och dubbeltydigt sätt att säga början av spelarens förflyttningsfas, till och med för GW. Normaformuleringen brukar väl vara, 'start of the movement phase', utan att det specificeras vilken modell det gäller?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Håller med. Början av spelarens movement phase är det som gäller.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Som jag läser reglerna har inte modeller eller enheter sina egna faser utan det är spelarna som har dem i sina turns. Librarian's movement phase syftar alltså på librarianspelarens movement phase och därmed kan man inte hålla på och flytta andra enheter innan.

Emanuel

Inlägg av Emanuel »

Det gör ju ganska stor skillnad om libben tex sitter i en SR som bostar 24 runda 1 och man sen kan kasta summoning innan Libbens move.

Det känns inte riktigt rätt i mina öron tyvärr. Bra men inte rätt.

För att fortsätta prata lite blaj kan man hävda att GW menar att det är libbens egna move för att det är bra och GK ska vara brutet bra ;) alla plus de kan få.
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Jag tolkar också det som att du får göra det precis innan libben ska gå men efter andra enheter har gått...
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Skriv svar