Kabal of the Obsidian rose

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion

Re: Kabal of the Obsidian rose

Inlägg av Mortarion »

Tack.

@Röde: Vad är det med venom-rosen du inte gillar? Är det valet av motiv eller hur den är målad rent tekniskt?

@Bolterochkniv: Jag är inte heller helt säker på om höftskynkena blir bra. Det ser helt OK ut på en modell, men på en hel enhet blir det rätt mycket. Dock är de inte riktigt så rosa som de kan se ut på bilderna. Större delen av dem är målade med Elf Flesh och Bleached bone, och ingen av dem är ju direkt jättefärgstarka.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag vet inte exakt hur en ros ser ut från sidan, och inte heller hur en "tecknad" ros borde se ut.
Dina blommor läser jag inte omedelbart som rosor, men jag vet som sagt inte riktigt hur jag skulle vilja att de ser ut istället.

Gissningsvis kan man leta tatueringsbilder och hitta något "bättre".

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Det är riktigt snygga gubbar (och tanter).

Rosorna ser mer ut som nejlikor, på bilderna iaf, tycker jag.

http://www.canstockphoto.se/nejlika-blomma-3496692.html

Stiliserade rosor brukar väl kanske vara mindre utslagna.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Det är som Imp skriver att rosen blir lite lik en nejlika...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

OK.
Jo, de kanske inte är helt rosiga. Dock beror det nog delvis på att man rätt sällan målar utslagna rosor från sidan. De är på något mystiskt sätt nästan alltid vända lite mot "kameran". Men jag skall se om jag kan få dem mer roslika i framtiden.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Mortarion skrev:...De är på något mystiskt sätt nästan alltid vända lite mot "kameran"...
Precis
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jag gillar dina höftskynken. De bryter allt det mörka på figurerna och det syns att det är hud. Om du vill kan du ju experimentera med nyanserna på dem men jag gillar dem i alla fall!

Skrämmande snyggt, som vanligt ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker det vore snyggt om de är i lite vagt olika hudfärger.
en glaze med devlan el dyl i olika utspädd form borde lösa det snabbt och lätt.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Glaze håller jag inte på med, men det kan vara värt att tänka på att göra dem i lite olika nyanser på något sätt. Jag skall se vad jag kan hitta på.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Lite hellions. Egentligen skulle jag inte ha med dem i armén, men jag fick tag på ett paket av dem. Och modellerna är faktiskt rätt coola, så det får väl bli en enhet ändå.

Bild

Jag funderade en hel del på hur jag skulle måla och modellera dem. Jag gillar inte riktigt många av huvudena som kommer med i grund. De ser lite för "feral" ut. Fluffmässigt är de ju gäng av rebelliska DE-ungdomar (typ) så det ville jag visa. Men hur visar man det bland Dark eldar? Efter lite funderande och letande på nätet så bestämde jag mig till slut för att ha någon slags cybergoth-look. Och individuella skyboards. De skall inte se ut som en militär enhet utan mer som ett gäng individer som alla försöker sticka ut.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Vad tycks?

Skriv svar