Rykten om 7:th ed.
Re: Rykten om 7:th ed.
Hembryggda regler, bikes behöver inte bli ännu bättre och BS modifiers försvann i 3rd ed. Knappast troligt.
Ett fast -2 för diffcharge låter inte speciellt troligt det heller.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Fenris skrev:Hembryggda regler, bikes behöver inte bli ännu bättre och BS modifiers försvann i 3rd ed. Knappast troligt.
Att Beasts ignorerar minus i initiativ när de chargar hade varit en vettig förändring.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Vid Oden vad jag hade välkomnat en psychic phase så man äntligen kan få slut på eländet om när maledictions/blessings och övriga icke typgivna powers sker.-7th edition will come in June
-New fortification rules and Lords of War will both be in the new rulebook as standard, there are some changes from what we have now.
-There will be a new phase added to the game, a psychic phase.
Du inser att i takt med att de uppdaterar böcker så kommer icke typgivna powers att försvinna mer och mer, samt att med en psychic phase...var kommer witchfire powers att passa in?Flogger skrev:Vid Oden vad jag hade välkomnat en psychic phase så man äntligen kan få slut på eländet om när maledictions/blessings och övriga icke typgivna powers sker.-7th edition will come in June
-New fortification rules and Lords of War will both be in the new rulebook as standard, there are some changes from what we have now.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Ja, det är klart. Däremot är blessings/maledictions fortfarande inte tydliga om när de ska användas. Varför skulle witchfire påverkas?Excessus skrev:Du inser att i takt med att de uppdaterar böcker så kommer icke typgivna powers att försvinna mer och mer, samt att med en psychic phase...var kommer witchfire powers att passa in?Flogger skrev:Vid Oden vad jag hade välkomnat en psychic phase så man äntligen kan få slut på eländet om när maledictions/blessings och övriga icke typgivna powers sker.-7th edition will come in June
- movement
- psychic
- shooting
- assault
Hade varit helt optimalt.
Witchfire är ju shooting, i skyttefasen.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Vad exakt blir problemet om man flyttar witchfires till psychic phase? Förstår inte ditt resonemang.Excessus skrev:Witchfire är ju shooting, i skyttefasen.
Att man inte kan gömma sig i en enhet utan nackdelar som t.ex. att man mådte skjuta på samma mål som resten av enheten med sin witchfire. Jag ycker det skulle vara trist.
Ja' än't bittä'!
Powers som påverkar movement börjar inte gälla förrän rundan efter känns lite sådär faktiskt.
Jag tycker det är bra som det är nu. Så svårt är det inte att hålla reda på.
Jag tycker det är bra som det är nu. Så svårt är det inte att hålla reda på.
Tror inte man vill ha en situation där shooting powers alltid måste skjuta transporter eller andra bilar, eftersom inget annat skytte hunnit öppna något.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"