Min lilla Tau-armé
Re: Min lilla Tau-armé
Tackar! Håller med, borde kolla upp hur man lämpligast gör det där, och vilka borrar som kan vara bra. Större pipor som fusion blasters, kroot rifles m.m. borde ju definitivt fixas till som du säger.
Oj, hade inte ens sett att de sålde en. Den ser ju nästan prisvärd ut! Får komma ihåg att ta med en sådan i nästa GW-beställning, om jag inte råkar ha vägarna förbi Linköpings enda GW-återförsäljare snart igen 
Finns två. Lekia - sagoland och Power Toys på Tornby.Gnarph skrev:Oj, hade inte ens sett att de sålde en. Den ser ju nästan prisvärd ut! Får komma ihåg att ta med en sådan i nästa GW-beställning, om jag inte råkar ha vägarna förbi Linköpings enda GW-återförsäljare snart igen
Och jag är asnöjd med min borr. Haft den i rätt många år nu så den känns inte så dyr...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Nej, jag tycker nog att en bra borr kan vara värd 200 spänn, så det känns ganska rimligt ändå.
Hade inte koll på att det fanns två GW-butiker i stan! Jag har bara varit förbi Sagoland innan, får ta en titt på den andra när tillfälle ges. Bor centralt, så jag hade ju inte klagat om någon av butikerna i centrum började ta in GW-grejer, men det kanske är för mycket begärt
Tack för tipsen!
Hade inte koll på att det fanns två GW-butiker i stan! Jag har bara varit förbi Sagoland innan, får ta en titt på den andra när tillfälle ges. Bor centralt, så jag hade ju inte klagat om någon av butikerna i centrum började ta in GW-grejer, men det kanske är för mycket begärt
Tack för tipsen!
-
Gonka Koff
Själv borrar jag ofta snett och tycker att det är enklare att snurra hål med en skalpellspets. Kanske inte lika proffsigt, men bättre än sneda borrhål iallafall.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Ett tips för hålen är att först göra ett centrerat märke med en nål, för att sedan borra. Då slipper man borra snett. Även om nålen mot förmodan kommer snett kan man alltid "gröpa ur" lite ytterligare med nålen, tills märket/hålet blir centrerat (innan man borrar).
Tack för tipsen! Var uppe efter jobbet och köpte en GW-borr och har redan hunnit börja borra de större vapnen. Lyckades självklart borra sönder en stackars fusion blaster, men första förband i form av greenstuff har redan ombesörjts.
Passar på att uppdatera med nuvarande kroot-status. Tänkte försöka få till lite klarare grundfärg på de här om möjligt, den första blev lite väl dämpad i färgerna:

Passar på att uppdatera med nuvarande kroot-status. Tänkte försöka få till lite klarare grundfärg på de här om möjligt, den första blev lite väl dämpad i färgerna:

Ska bli skoj att se vart du tar vägen i färgval och washes med krötterna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Just nu lutar det åt en lättare wash och lite klarare, orangeare toner. Passade på att köpa lite färger också, så nu borde jag har lite alternativ att leka med