Star Wars Marines
Re: Star Wars Marines
Jag skulle rekommendera Space wolves. Grey hunters är klontrupper och deras wolf guard(med frost blades) är en Jedi som leder dem.
Ragnars värstingstats kan representera Anakin, och Njal med sina psy powers kan vara Yoda.
War droids från the force unleashed representerar Dreadnoughts http://guidesmedia.ign.com/guides/55059 ... rDroid.jpg
Ragnars värstingstats kan representera Anakin, och Njal med sina psy powers kan vara Yoda.
War droids från the force unleashed representerar Dreadnoughts http://guidesmedia.ign.com/guides/55059 ... rDroid.jpg
- The Gretchin
Ok, det får bli ett Power Sword
Man kanske ska köra DA, dem är ju lite Clone-mystiska-har-mantlar-och-ser-ut-som-Jedi
Man kanske ska köra DA, dem är ju lite Clone-mystiska-har-mantlar-och-ser-ut-som-Jedi
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
- The Gretchin
Läste lite, Ragnar är ju den yngsta kaptenen genom SW:s historia, precis som Anakin men jag tror att DA passar som Clones bättre än SW
Frågan är vad för vapen som är lite mer Clone-aktiga än dem andra, plasmor låter som typiska Star Wars-vapen och Lasercannons
Frågan är vad för vapen som är lite mer Clone-aktiga än dem andra, plasmor låter som typiska Star Wars-vapen och Lasercannons
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Jag tycker helt klart att du skall använda Witch hunters som bas. Stormtroopers är ju redan där som troops. Valk/Vendettas kan konverteras om till såna däringa trupp transporter som dom har när dom skall rädda Anakin. Deathcult assasins, 9st Jedi som du kan konvertera upp.
- The Gretchin
Jag hittar bara sisters och sisters hos witchhunters, men en inguisitor med retinue kan ju lätt bli en jedi med en eller flera padawans och kanske en pilot med pistol.
Det tråkiga är att jag redan har en kapten och två tacticals till SM.
Det tråkiga är att jag redan har en kapten och två tacticals till SM.
Helmer Jonelid
Fick just lite inspiration när jag drack kaffe på balkongen. Kör dem som Blood angels. Bara Scouter som clones(Space marine hjälmar på scouter och skrapa bort örnen på bröstet), Vill du ha sentinel dreads så kör en konvertering med dread ben, sentinel kropp och två dubbla autocannons(dom slåss inte dom går runt och skjuter!) Meffe som Jedi boss(Yoda/Anakin/ect) och något av Honour guard, Sang guad eller Vaneguard som dina Jedi. Jag hade nog tagit två små(5-7?) tok-toolade Vaneguards med Jump packs, power weapons och storm shields på all. Du behöver egentligen inte ens ha jump packs på dem utan bara konvertera dem som att de "flyg-hoppar" ca 2"-3" ovanför sina baser i olika höjder. Som storm shield kan man ha de små-små flygbaserna i genomskinlig plast som en "psy shield" från en utsträckt hand. Detta är saker som kan funka ganska bra som "count as" eftersom de inte devierar från de vanliga 40K grejerna speciellt mycket samt passar bra med Star Wars där det är en ganska stor skillnad mellan en clone och en jedi. Sedan gillar jag även att Vaneguards regler funkar ganska bra som Jedi med heroic intervention, descent of angels 
Räknade lite på en standard 1750p lista och den känns ganska stabil och kompar riktigt bra
Kanske kan man byta Mephiston mot en vanlig bibliotekarie istället om man vill och fläska på med scouterna...
Mephiston. 250p -18
5 scouts: missile. 85p -1,5
6 Vaneguard: Jump Packs, 4 Power Weapon/Storm Shield, 2 Power Weapon/Power Fist. 400p -9 eller -12 vet inte riktigt hur de syftar i mallen.
6 Vaneguard: Jump Packs, 4 Power Weapon/Storm Shield, 2 Power Weapon/Power Fist. 400p -9 eller -12 vet inte riktigt hur de syftar i mallen.
Dreadnought: 2 Twin-linked Autocannon. 120p -2
Dreadnought: 2 Twin-linked Autocannon. 120p -3
1750p
Mall komp: 50 (56 om Vaneguard kompen är bättre än jag tror den är)
Räknade lite på en standard 1750p lista och den känns ganska stabil och kompar riktigt bra
Mephiston. 250p -18
Dreadnought: 2 Twin-linked Autocannon. 120p -2
1750p
Mall komp: 50 (56 om Vaneguard kompen är bättre än jag tror den är)
Senast redigerad av 1 Joey_Boy, redigerad totalt 13 gånger.
- The Gretchin
Eftersom det bara ska vara en liten 500-600p force att köra för att det är kul någon gång ibland så undrar jag
Hur mycket måste man ha i en witchhunter armé innan man kan "ta in" från IG och SM
Min tanke är:
Inquisitor med retinue:
Inquisitor - Jedi Master
Familiar - Padawan
Acolyte - Någon form av pilot eller liknande som "offrar" sig för sin Jedi
Pentinent - Någon psykiskt stark jedi
Sedan någon form av Klon-squad
Hur mycket måste man ha i en witchhunter armé innan man kan "ta in" från IG och SM
Min tanke är:
Inquisitor med retinue:
Inquisitor - Jedi Master
Familiar - Padawan
Acolyte - Någon form av pilot eller liknande som "offrar" sig för sin Jedi
Pentinent - Någon psykiskt stark jedi
Sedan någon form av Klon-squad
Helmer Jonelid
- guildmaster
- Kontakt:
För att citera (löst) honom som spelar med Tau-droids så är allt redan gjort av någon annan. Tycker man att det är kul att spela och bygga star wars storm troopers så ska man göra det. Själv skulle jag rekommendera att spela impar. Stormtroopers får i så fall vara veterans med carpace armour. En storm trooper är inte mycket tåligare än en imp, så det passar nog ganska bra. För lite mer variation kan man blanda in imperial guard storm troopers.
En Jedi skulle då kunna vara till exempel straken. Eller så spelar man lite senare i star-wars historien och kör utan jedisar.
En Jedi skulle då kunna vara till exempel straken. Eller så spelar man lite senare i star-wars historien och kör utan jedisar.